Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τα δεδομένα στην γευσιγνωσία του καφέ
Μια startup έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στο κομμάτι της γευσιγνωσίας του καφέ βάζοντας στο παιχνίδι την τεχνητή νοημοσύνη. Μήπως ήρθε το τέλος του cupping;
Αναμφισβήτητα οι γευσιγνωσίες του καφέ, το γνωστό μας cupping, είναι μια ενδιαφέρουσα διαδικασία που απαιτεί αρκετή γνώση και εξειδίκευση. Παράλληλα στηρίζεται σε υποκειμενικές διαπιστώσεις που μερικές φορές ίσως να κρύβουν και οικονομικά συμφέροντα. Μια πιο «αντικειμενική» ματιά σε αυτή την διαδικασία έρχεται να φέρει η εταιρία Demetria χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη.
Η νεοφυής αυτή επιχείρηση, μέσω μιας εφαρμογής που φέρει το ίδιο όνομα, προσπαθεί να ψηφιοποιήσει ολόκληρη τη διαδικασία αξιολόγησης του καφέ. Με την χρήση αισθητήρων υπέρυθρων, ο καφές αναλύεται, αναγνωρίζονται οι βιοχημικοί δείκτες και στη συνέχεια εξετάζονται μέσω της «έξυπνης» πλατφόρμας «e-Palate». Επί της ουσίας πρόκειται για μια ψηφιοποίηση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των κόκκων του καφέ.
Η νέα αυτή τεχνολογία έχει πολλαπλά οφέλη στους παραγωγούς, και ιδιαίτερα στους μικροκαλλιεργητές οι οποίοι δεν έχουν τα απαραίτητα μέσα ώστε να καθορίσουν ή να διαχειριστούν την ποιότητα της καλλιέργειας τους. «Η ικανότητα να υπολογίζεται με ακρίβεια η ποιότητα των πράσινων κόκκων καφέ αλλάζει τα μέχρι στιγμής δεδομένα για μια ολόκληρη βιομηχανία που βασίζεται σε μια πρωτόγονη αλυσίδα εφοδιασμού 300 ετών. Οι πιο “κρίσιμοι” παίκτες της αλυσίδας εφοδιασμού, οι καλλιεργητές, δεν αντιλαμβάνονται την ποιότητα των καφέδων τους και ως εκ τούτου, αδικούνται στις πληρωμές. Με τον τρόπο αυτό απειλείται η βιωσιμότητα μιας βιομηχανίας 450 δισεκατομμυρίων δολαρίων!», δηλώνει σχετικά ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Demetria, Felipe Ayerbe.
Η εφαρμογή της Demetria έχει κάνει ήδη τα πρώτα βήματα της στην αγορά. Ενώ υπάρχουν ερωτηματικά σχετικά με το πώς η εφαρμογή μπορεί να προσδιορίσει με ακρίβεια κάτι τόσο υποκειμενικό, το «πάντρεμα» της τεχνητής νοημοσύνης με την βιομηχανία καφέ είναι σίγουρα μια συναρπαστική εξέλιξη.
Πηγή: www.sprudge.com