To Success story… μιας καφετέριας!

To Success story… μιας καφετέριας!

Για τον επιχειρηματία, ο καφές είναι ένα επάγγελμα που απαιτεί συνεχή ενημέρωση, εξέλιξη και φυσικά στενή παρακολούθηση της πορείας του καταστήματος με ιδιαίτερη προσοχή δεκάδων μικρών παραγόντων.  Πώς μπορεί ο σύγχρονος επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στο χώρο του καφέ να βελτιώσει το παρεχόμενο προϊόν, να ξεχωρίσει και να κάνει τη διαφορά;

 

Του Κώστα Καπερώνη

 

Η δημιουργία μιας καφετέριας , (παρότι για τους αδαής φαίνεται εύκολη και κερδοφόρα επιχείρηση) έχει μεγάλες και ξεχωριστές προκλήσεις για τους ιδιοκτήτες της. Το βιβλίο μου Caffe’ Business είναι ο απόλυτος οδηγός που έγραψα το 2018 για να κατευθύνω με απλές, πρακτικές συμβουλές  στην επιχειρηματική επιτυχία όσους θέλουν να ασχοληθούν με την καφεστίαση .

 

Στην ουσία πρόκειται για  αποστάγματα  της εμπειρίας μου , μετά από χρόνια τριψίματος κι ενασχόλησης με τον καφέ!

 

5 βασικά κλειδιά επιτυχίας για μια καφετέρια 

 

  1. Βασική αρχή είναι να κάνετε focus στους πελάτες και τα θέλω τους και όχι στα δικά σας γούστα στον καφέ που σας αρέσει, προσπαθήστε να καταλάβετε τι ακριβώς καφέ θέλουν να πιουν αυτοί που έχετε απέναντί σας και «εκπαιδεύστε» τους σε νέα γευστικά προφίλ από χαρμάνια και χώρες που δεν θα τολμούσαν να επιλέξουν!
  2. Κάντε την συνολική εμπειρία των πελατών σας το ίδιο σημαντική και ξεχωριστή με τον καφέ που τους σερβίρετε. Επιλέξτε να αγοράζετε  για την καφετέρια σας, μόνο ποιοτικό καφέ, ανεξαρτήτου τιμής κιλού και μην παρασύρεστε από «προσφορές» εταιριών καφέ  (ποτήρια, καθίσματα, ομπρέλες κτλ.). Μέχρι σήμερα τουλάχιστον …καμία ομπρέλα δεν πίνετε!
  3. Διατηρείτε πάντα το μαγαζί, τον εξοπλισμό (μηχανή καφέ, μύλο κτλ) και φυσικά τον πάγκο εργασίας σας καθαρό!
  4. Κάντε σωστή επιλογή baristi και επιλέξτε ανθρώπους που σέβονται το επάγγελμα, καθαρίζουν τακτικά την μηχανή του καφέ τους, ακολουθούν τους κανόνες της επιχείρησης, μένουν πιστοί στις διαδικασίες παρασκευής καφέ με τις σωστές αναλογίες και στην σταθερότητα του τελικού προϊόντος!
  5. Σιγουρευτείτε  ότι η όλη ομάδα του μαγαζιού σας δουλεύει αρμονικά (υποδοχή, σερβιτόροι, baristi).  Η ισορροπία μεταξύ ταχύτητας και ποιότητας που απαιτεί μια καφετέρια χρειάζεται μια ομάδα που να μπορεί να λειτουργεί πάντα το ίδιο αποδοτικά ανεξαρτήτου πίεσης!

 

Η λειτουργία μιας καφετέριας μόνο εύκολη δουλειά δεν είναι. Είναι όμως, μια δουλειά που αν γίνει σωστά και με επαγγελματισμό, ανταμείβει πάντα τόσο τον επιχειρηματία όσο και τους εργαζόμενους. Σημασία έχει, τελικά, να σερβίρει κανείς στους πελάτες του τον καφέ που τους αξίζει!

 

Το βιβλίο Caffe’ Business κυκλοφορεί στα καταστήματα public