Κ. Κωνσταντινόπουλος: «Το πρώτο κατάστημα στην Ινδία είναι ορόσημο»

Κ. Κωνσταντινόπουλος: «Το πρώτο κατάστημα στην Ινδία είναι ορόσημο»

Ενίσχυσε την παρουσία της στην εγχώρια αγορά, «άνοιξε» όμως «τα φτερά της» σε νέους ορίζοντες, διευρύνοντας ακόμη περισσότερο το διεθνές δίκτυό της.

 

Η Coffee Island συνεχίζει το υπέροχο και γεμάτο εκπλήξεις ταξίδι της, με τον CEO, Κωνσταντίνο Κωνσταντινόπουλο, να μιλά για την επέκταση στην Ινδία, τους νέους στόχους και τις νέες τάσεις.

 

Στην Κατερίνα Θεοδωροπούλου

 

Θα ξεκινήσω από τα ευχάριστα: Ανοίγει το πρώτο κατάστημα Coffee Island στην Ινδία; Πώς αισθάνεστε για αυτό το βήμα;

 

Η έναρξη του πρώτου καταστήματος Coffee Island στην Ινδία είναι ένα ορόσημο γεμάτο ενθουσιασμό και προοπτικές. Αισθανόμαστε ιδιαίτερη χαρά και περηφάνια που η πορεία μας, αυτά τα 25 χρόνια, μας φέρνει σε μια τόσο δυναμική αγορά.

 

Η Ινδία είναι μια χώρα με πλούσια κουλτούρα καφέ και ιδιαίτερη αγάπη για την ποιότητα και την αυθεντικότητα, στοιχεία που μας ταιριάζουν πάρα πολύ. Βλέπουμε αυτήν την κίνηση όχι μόνο ως μια ευκαιρία να παρουσιάσουμε την τεχνογνωσία μας στον specialty καφέ, αλλά και να μάθουμε από μια νέα κουλτούρα, δημιουργώντας σχέσεις και ανταλλάσσοντας εμπειρίες.

 

Αυτό το βήμα μάς γεμίζει ευθύνη να συνεχίσουμε να προσφέρουμε εξαιρετικές εμπειρίες καφέ και να φέρουμε πιο κοντά τους ανθρώπους της μεγάλης μας κοινότητας, που, πλέον, αγκαλιάζει 4 ηπείρους.

 

Πλέον, σε πόσες χώρες-πόλεις έχει παρουσία η Coffee Island;

 

Αυτήν τη στιγμή, η Coffee Island έχει παρουσία σε 13 χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Λονδίνο, Ελβετία, Ρουμανία, Ισπανία, Καναδά, Αίγυπτο, Ντουμπάι, Βουλγαρία, Χονγκ Κονγκ, Γαλλία και Ινδία).

 

Αυτά τα βήματα φέρνουν και νέους καφέδες στο προσκήνιο;

 

Nikos Psathoyiannakis

Φυσικά! Η παρουσία μας σε νέες αγορές μάς εμπνέει να εμπλουτίσουμε το μενού μας με νέα ροφήματα που ανταποκρίνονται στις τοπικές κουλτούρες και προτιμήσεις.

 

Η αλληλεπίδραση με διαφορετικούς καταναλωτές είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και αποτελεί έναυσμα για την ανάπτυξη καινοτόμων προτάσεων που θα συναντήσουν τις ανάγκες της εκάστοτε αγοράς.

 

Ωστόσο, η μεγάλη μας αγάπη, αλλά και η βάση της δραστηριότητάς μας, είναι, και παραμένει, η ακούραστη εξερεύνηση για μοναδικούς specialty καφέδες. Αυτήν τη στιγμή, συνεργαζόμαστε μέσω Direct Trade (απευθείας εμπορικές συνεργασίες) με 26 φάρμες σε 12 χώρες, προσφέροντας μια δίκαιη τιμή για τον καφέ και ενισχύοντας έτσι το εισόδημα των τοπικών παραγωγών. Παράλληλα, μέσα από αυτές τις στενές και βαθιά ανθρώπινες σχέσεις, διασφαλίζουμε υψηλής ποιότητας προϊόντα και, τελικά, δημιουργούμε μοναδικές εμπειρίες με γεύση και άρωμα καφέ.

 

Νέοι στόχοι;

 

Το 2025 θα είναι γεμάτο ευχάριστες προκλήσεις και μια χρονιά που έρχεται με νέους στόχους τόσο για το δίκτυό μας στην Ελλάδα όσο και για την επέκτασή μας στο εξωτερικό. Θα συνεχίσουμε, λοιπόν, τις ενέργειες για την αναβάθμιση του δικτύου μας στην Ελλάδα και την παράλληλη ενίσχυσή του με νέα καταστήματα και συνεργασίες.

 

Όσον αφορά την εξωστρέφεια, πέρα από την είσοδο στην Ινδία, μία ακόμη στρατηγική συνεργασία με master franchisee για την αγορά της Γαλλίας αποτελεί μεγάλο milestone για την εταιρεία μας.

 

Επιπλέον, το 2024, ολοκληρώνεται το πλάνο επενδύσεων που είχε ξεκινήσει το 2021, το 80% του οποίου αφορούσε το εργοστάσιο στην Πάτρα. Η αναβάθμιση πρόκειται να δώσει εξαιρετική δυναμική στα σχέδιά μας, αφού περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, νέες γραμμές παραγωγής, σύγχρονα μηχανήματα και βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας.

 

Στην Ελλάδα με τι πρόσημο κλείνει το 2024;

 

Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις, το 2023, ο κύκλος εργασιών άγγιξε τα 37 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 8% σε σχέση με το 2022. Ο συστημικός τζίρος (συμπεριλαμβανομένου του τζίρου των franchisees) ξεπέρασε τα 130 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις που έγιναν την τελευταία τετραετία και η βελτιστοποίηση του τρόπου λειτουργίας μας θωρακίζουν, φέτος, την ανάπτυξη που πετύχαμε την περσινή χρονιά. Παρά τις προκλήσεις της αγοράς και την αβεβαιότητα της οικονομικής συγκυρίας, καταφέρνουμε και διατηρούμε τις πωλήσεις μας, επιβεβαιώνοντας την ανθεκτικότητα και την προσαρμοστικότητά μας.

 

Εσείς, όσο κανείς άλλος, γνωρίζετε τις τάσεις, τι αναζητά ο κόσμος… Πού στρέφεται το ενδιαφέρον;

 

Οι άνθρωποι αναζητούν ολοκληρωμένες εμπειρίες, που συνδυάζουν ποιότητα, ευελιξία αλλά και υπευθυνότητα. Το ενδιαφέρον τους στρέφεται σε brands που κατανοούν και ανταποκρίνονται στις προσωπικές τους ανάγκες, ενώ παράλληλα προάγουν τις αξίες της βιωσιμότητας, της καινοτομίας και της αυθεντικότητας. Οι προτιμήσεις διαμορφώνονται σύμφωνα με τα επίκαιρα trends –προϊόντα με λιγότερη ζάχαρη, προσθήκη πρωτεΐνης, βιολογικά προϊόντα–, αλλά, φυσικά, ο Έλληνας παραμένει πάντα λάτρης της γεύσης και της απόλαυσης.

 

Ποια χαρμάνια προτιμώνται; Αλλά και ποιοι καφέδες-ροφήματα;

 

Το χαρμάνι Master Blend είναι αυτό που μας έχει καθιερώσει στη συνείδηση του καταναλωτή, παραμένει σταθερή και αξεπέραστη αξία. Από την άλλη, οι μονοποικιλιακοί καφέδες της κατηγορίας μας Single Estate, με την καθαρότητα της γεύσης τους και τα ξεχωριστά γευστικά και αρωματικά προφίλ τους, συγκεντρώνουν ολοένα και περισσότερο το ενδιαφέρον των καταναλωτών, οι οποίοι εμφανίζονται σαφώς πιο εκπαιδευμένοι σε καφέδες μοναδικής προέλευσης.

 

Φυσικά, συνεχώς, καινοτομούμε και δουλεύουμε πάνω σε νέα ροφήματα και γευστικές εμπειρίες. Για παράδειγμα, η καλοκαιρινή σεζόν 2024 μάς βρήκε πλήρως ανανεωμένους και με νέα λανσαρίσματα:

 

Espresso Crema & Salted Caramel Crema

 

Λανσάραμε δύο νέες επιλογές κρέμας για Freddo Cappuccino Crema, που άλλαξαν το τοπίο της απόλαυσης του συγκεκριμένου ροφήματος. Συγκεκριμένα, πρόκειται για την Espresso Crema και την Salted Caramel Crema –που αναπτύχθηκαν από την ομάδα του product–, οι οποίες δίνουν νέα γευστική διάσταση στο αγαπημένο ρόφημα, αλλά και σε ροφήματα όπως milkshakes.

 

Bobastic Pearls

 

Επιπλέον, συστήσαμε τα νέα, «εκρηκτικά» ροφήματα Bobastic Pearls. Μια πολυδιάστατη εμπειρία απόλαυσης σε 5 καινοτόμες επιλογές με καφέ ή τσάι και μασώμενες πέρλες. Μια φρέσκια κατηγορία, καινοτόμα και διασκεδαστική, εμπνευσμένη από τα δημοφιλή ασιατικά ροφήματα boba!