Κώστας Καπερώνης: Ο καφές είναι το εθνικό μας ρόφημα

Κώστας Καπερώνης: Ο καφές είναι το εθνικό μας ρόφημα

Η βαθιά του αγάπη για τον καφέ τον έχει οδηγήσει, εδώ και χρόνια, στο να δημιουργεί περιεχόμενο, forum και βραβεία αποκλειστικά και μόνο για το «εθνικό μας ρόφημα».

 

Ο Κώστας Καπερώνης, με αφορμή το Coffee Industry Forum και τα Coffee Business Awards, ανοίγει τα χαρτιά του και μιλά για όλα…

 

Coffee Industry Forum… Πώς ξεκίνησε η ιδέα;

 

Το Coffee Industry Forum «γεννήθηκε» και μεγάλωσε σταδιακά στο μυαλό μου σαν ιδέα, λόγω της ιδιαίτερης αγάπης μου για τον καφέ. Παράλληλα, αντιλήφθηκα ότι υπάρχει ανάγκη για τη δημιουργία ενός συνεδρίου που θα αποτελεί –κάθε χρόνο, την ίδια ημέρα (Παγκόσμια Ημέρα Καφέ)– το σταθερό σημείο συνάντησης για επαγγελματίες και brands που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της καφεστίασης, με σκοπό τη γνώση, τις εμπειρικές, τη δικτύωση και το χτίσιμο ενός καλύτερου μέλλοντος. Με σύνθημα “Building a better future for coffee”, το Coffee Industry Forum συστήθηκε φέτος με ένα πλούσιο blend, που πρόσφερε γνώση, δικτύωση κι ένα μοναδικό experience, γεμάτο γεύσεις και αρώματα, γύρω από το αγαπημένο μας ρόφημα… τον καφέ.

 

Με τι πρόσημο ολοκληρώθηκε η πρώτη διοργάνωση;

 

Σε μια περίοδο που ο κλάδος της καφεστίασης έχει να διαχειριστεί περιβαλλοντικές και οικονομικές προκλήσεις, αλλά και να ανταποκριθεί στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών, το Coffee Industry Forum ήρθε για να δώσει απαντήσεις και λύσεις σε θέματα που απασχολούν τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.

 

Βασικές θεματικές που συζητήθηκαν στο Coffee Industry Forum είναι ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός, η εφαρμογή της AI τεχνολογίας, η up-to-date ενημέρωση σε χρηματοοικονομικά, επενδυτικά, οργανωσιακά, εργασιακά και λειτουργικά θέματα, αλλά και θέματα που αφορούν τις σύγχρονες προοπτικές franchise, εξαγωγές, το omnichannel marketing, το branding, το νερό, τον συνδυασμό καφέ και αλκοόλ, τη γυναικεία συμμετοχή και δραστηριότητα στον κλάδο της καφεστίασης και, φυσικά, τη βιωσιμότητα και την εταιρική κοινωνική ευθύνη.

 

Η παρουσίαση και ανάλυση των θεματικών του συνεδρίου έγινε από εξειδικευμένους καθηγητές πανεπιστημίων, business coaches και καταξιωμένους δημοσιογράφους και στελέχη μεγάλων εγχώριων και ξένων εταιρειών.
Είναι μεγάλη η χαρά μου που το πρώτο Coffee Industry Forum ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία! Και επειδή οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια: στο συνέδριο είχαμε 424 συμμετέχοντες, 76 εταιρείες και 38 ομιλητές σε πάνελ και ανεξάρτητες ομιλίες.

 

Ποιος είναι ο στόχος και τι προσδοκάς μέσα από αυτό το forum;

 

Στόχος δικός μου, ως εμπνευστής, και της GL-Publications ως διοργανώτριας εταιρείας, είναι το συνέδριο για τον καφέ και την καφεστίαση Coffee Industry Forum να γίνει θεσμός και κάθε χρόνο να έχουμε τη χαρά να παρουσιάσουμε περισσότερες και διαφορετικές θεματικές ομιλίες, πάνελ, αλλά και happenings.

 

Ως εμπνευστής, όμως, και των Coffee Business Awards, τι μπορείς να μας αποκαλύψεις για την επερχόμενη εκδήλωση;

 

Πέρασαν έξι χρόνια από την πρώτη διοργάνωση των Coffee Business Awards… Έξι χρόνια από την ημέρα που εμπνεύστηκα έναν θεσμό που σκοπό θα έχει την επιβράβευση όλων όσων με τις προσπάθειές τους συμβάλλουν να πάει ο κλάδος της καφεστίασης ένα βήμα πιο μπροστά. Η εκδήλωση των βραβείων για το 2025 αναμένεται λαμπερή, με πολλές και νέες συμμετοχές εταιρειών στις κατηγορίες βραβεύσεων αλλά και με πολλές εκπλήξεις!

 

Καθώς ασχολείσαι χρόνια με τον κόσμο της καφεστίασης, πώς βλέπεις, πλέον, την αγορά;

 

Η αγορά της καφεστίασης, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως, βρίσκεται σε μια κατάσταση που θα τη χαρακτήριζα «πρωτόγνωρη», σε μια φάση αναπροσαρμογής στα νέα δεδομένα της συνεχώς αυξανόμενης τιμής του καφέ, των φόρων, των επιδράσεων της κλιματικής αλλαγής, αλλά και των νέων συνηθειών των καταναλωτών. Ο καφές ήταν, είναι και θα συνεχίσει να είναι το αγαπημένο ρόφημα των Ελλήνων. Θα τολμήσω να πω ότι ο καφές είναι, πλέον, το εθνικό μας προϊόν και θα πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να το προστατεύσουμε και να το βοηθήσουμε να αναπτυχθεί, για να συνεχίσουν να το απολαμβάνουν και οι επόμενες γενιές.

 

Ποιες είναι οι νέες τάσεις που θα απασχολήσουν τους coffee lovers;

 

Οι νέες τάσεις πιστεύω ότι θα κινηθούν με βάση την κλιματική αλλαγή και την αύξηση της θερμοκρασίας. Ζούμε σε μια χώρα με 8-9 μήνες καλοκαιρίας, οπότε είναι λογικό η τάση να αφορά παγωμένα ροφήματα καφέ. Τα παγωμένα ροφήματα πιστεύω ότι θα επικρατήσουν, με πρωταγωνιστές τον freddo espresso και τον freddo cappuccino, τον παραδοσιακό φραπέ (και λιγότερο την παραλλαγή του, τον Dalgona) και, εσχάτως, με τον cold brew, που κερδίζει αργά, αλλά σταθερά, έδαφος στην ελληνική αγορά καφεστίασης.

 

Πηγή: Coffee&Brunch Magazine