Η καινοτομία “κλειδί” για την αντιμετώπιση των πιέσεων του πληθωρισμού 

Η καινοτομία “κλειδί” για την αντιμετώπιση των πιέσεων του πληθωρισμού 

Mια “τέλεια καταιγίδα” έχει πυροδοτήσει την ραγδαία αύξηση των τιμών και ακολούθως, του πληθωρισμού. Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί στον κλάδο της φιλοξενίας;

 

Tα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και των ελλείψεων εργατικού δυναμικού, την τελευταία περίοδο έχουν επιδεινωθεί από τις πρόσφατες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων ως αποτέλεσμα της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Στον τομέα της φιλοξενίας και της εστίασης, τα ζητήματα αυτά οδηγούν στην διόγκωση του πληθωρισμού, με το κόστος λειτουργίας ενός καταστήματος να γίνεται αισθητά πιο ακριβό και το κόστος διανομής να αυξάνεται.

 

Πρόσφατη έρευνα από το UKHospitality διαπίστωσε ότι το 76% των επιχειρήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο μετριάζουν το αυξανόμενο κόστος ενέργειας μειώνοντας τη χρήση φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας και αυξάνοντας τις τιμές, ενώ το 38% έχει μειώσει τις ώρες συναλλαγών του.

 

Και ενώ ακριβώς μετά την άρση των περιορισμών της πανδημίας, υπήρχε αισιοδοξία για τις παγκόσμιες οικονομίες, η πρόοδός τους τίθεται εν αμφιβόλω εξαιτίας της εκτίναξης του πληθωρισμού. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Will Hawkley, Global Head of Leisure & Hospitality KPMG, το αποτέλεσμα της αύξησης του κόστους μπορεί να μην επηρεάσει τον τελικό χρήστη τόσο δραστικά όσο φοβούνται οι άνθρωποι του κλάδου.

 

Έρευνα της KPMG σε 3.000 καταναλωτές διαπίστωσε ότι για το 65% των ερωτηθέντωνη έξοδος για φαγητό (ή καφέ) είναι ο πρώτος στόχος τους για τη μείωση των εξόδων τους. Παρόλ’ αυτά, ο Hawkley εκτιμά ότι η ανθεκτικότητα και η καινοτομία του κλάδου της φιλοξενίας κατά τη διάρκεια του Covid-19 πανδημίας, θα μπορούσε να αμβλύνει τις πιέσεις. Ο Hawkley εκτίμησε ότι οι εξελίξεις που έφερε η πανδημία (ταχύτητα και ανάπτυξη των εργασιών παράδοσης κατά τους πρώτους μήνες των περιορισμών του lockdown και η επακόλουθη συλλογή δεδομένων από την απευθείας σύνδεση με τους καταναλωτές στα σπίτια τους) θα μπορούσαν να προσδώσουν αυξανόμενη αξία για τις επιχειρήσεις στην προσπάθειά τους να μετριάσουν τις παρούσες πιέσεις.

 

Για παράδειγμα, η συνδρομητική υπηρεσία του Pret A Manger, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2020, χρησιμοποιείται σήμερα περισσότερες από ένα εκατομμύριο φορές την εβδομάδα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Παρομοίως, ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας μπουτίκ αρτοποιίας και καφέ Gail’s μειώθηκε το 2020 λόγω των περιορισμών της Covid-19, ωστόσο ανέφερε αύξηση των κερδών προ φόρων στα τέλη του 2021, μετά την επιτυχή κυκλοφορία του click & collect  και του delivery.