Γιατί οι καφετέριες δεν μπορούν να επιβιώσουν χωρίς το takeaway

Γιατί οι καφετέριες δεν μπορούν να επιβιώσουν χωρίς το takeaway

Η κουλτούρα των καφέ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας πολλών διαφορετικών πόλεων και χωρών σε όλο τον κόσμο.

 

Μετά την πανδημία η ευκολία έχει γίνει μεγαλύτερη προτεραιότητα για ολοένα και περισσότερους καταναλωτές, και ως εκ τούτου οι υπηρεσίες takeaway θα παραμείνουν πάντα βασικό στοιχείο της λειτουργίας των καφέ. Υπάρχουν πολύ λίγες καφετέριες που μπορούν να επιβιώσουν χωρίς αυτά, επομένως είναι ακόμη πιο σημαντικό οι επιχειρηματίες να επενδύσουν στις υπηρεσίες takeaway υψηλής ποιότητας.

 

Το takeaway θα αποτελεί πάντα αναπόσπαστο μέρος της κουλτούρας του καφέ

 

Τα καφέ είναι χώροι κοινωνικοποίησης, επομένως η δημιουργία μιας φιλόξενης ατμόσφαιρας είναι το κλειδί για την προσέλκυση πελατών. Τα πολυσύχναστα καφέ με υψηλά ποσοστά πληρότητας είναι πιο πιθανό να λάβουν ψήφο εμπιστοσύνης από τους επισκέπτες ότι η ποιότητα του καφέ και η εξυπηρέτηση των πελατών είναι εξαιρετικές – είτε κάθονται μέσα είτε παίρνουν takeaway.

Πέρα όμως από την κοινωνική πτυχή των καφετεριών, η προσφορά επιλογών σε πακέτο είναι συχνά αναπόσπαστο μέρος των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

 

Το sit-in περιορίζεται από τη χωρητικότητα, ενώ το takeaway παρακάμπτει αυτόν τον περιορισμό και αυξάνει τα έσοδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πλειονότητα των καταστημάτων λειτουργεί κατά περίπου 60% με παραγγελίες takeaway και 40% με παραμονή».

 

Από την πανδημία κι έπειτα

 

Η πανδημία είχε τεράστια επιρροή στη συμπεριφορά των καταναλωτών και στη λειτουργία των καφετεριών, καθώς η πλειονότητα των επιχειρήσεων αναγκάστηκε να στραφεί σε υπηρεσίες μόνο takeaway κατά τη διάρκεια του lockdown. Eίναι επίσης πολύ σημαντικό να σημειωθεί πως όπως αποδείχθηκε, δεν χρειάζεστε πολύ χώρο για το coffee shop σας, ενώ μπορείτε να εξυπηρετήσετε μεγάλο όγκο παραγγελιών μόνο με έναν ή δύο barista.

 

Δεδομένου ότι το κόστος των τροφίμων και της ενέργειας έχει φτάσει σε εντυπωσιακά υψηλά επίπεδα τα τελευταία χρόνια, οι καφετέριες πρέπει να εξισορροπούν τα περιθώρια κέρδους τους όσο περισσότερο μπορούν, επομένως η αύξηση των τιμών μπορεί να μην λειτουργεί πάντα προς όφελός τους.

 

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ανεξάρτητα από το εάν οι διαχειριστές καφέ επιλέγουν να επικεντρωθούν περισσότερο στις υπηρεσίες sit-in ή στο πακέτο, η απόφαση δεν έγκειται αποκλειστικά στη διαχείριση των περιθωρίων κέρδους. Τα τελευταία χρόνια, έχουν εφαρμοστεί απαγορεύσεις πλαστικών μιας χρήσης σε διάφορες χώρες σε όλο τον κόσμο, οι οποίες αναπόφευκτα επηρεάζουν τα προϊόντα που χρησιμοποιούν τα καφενεία όσον αφορά την υπηρεσία πακέτου.

 

Για να ελαχιστοποιηθεί ο περιβαλλοντικός αντίκτυπός τους, τα καφέ μπορούν να αποθηκεύουν ανακυκλώσιμα ή κομποστοποιήσιμα κύπελλα μιας χρήσης που δεν περιλαμβάνουν πλαστική επένδυση ή να εφαρμόζουν επαναχρησιμοποιούμενα συστήματα κυπέλλων στο takeaway. Η λύση που λειτουργεί καλύτερα για μια μεμονωμένη επιχείρηση, ωστόσο, εξαρτάται επίσης από τις τοπικές και περιφερειακές καταναλωτικές συνήθειες.

 

Συνοψίζοντας, για τα τυπικά επιχειρηματικά μοντέλα καφέ, η ύπαρξη ενός προγράμματος takeaway υψηλής ποιότητας θα είναι πάντα μέρος της οικονομικής επιτυχίας τους – ειδικά εάν επικεντρώνονται αποκλειστικά στην πώληση καφέ αλλά και αρτοσκευασμάτων.

 

Εκτός από τον ποιοτικό έλεγχο, τη συνέπεια και την παρουσίαση, οι υπεύθυνοι των καφενείων πρέπει επίσης να εξετάσουν τι λειτουργεί καλύτερα για τους πελάτες τους. Με τη νομοθεσία που ισχύει για τη μείωση των απορριμμάτων μιας χρήσης, τα επαναχρησιμοποιήσιμα κύπελλα φαίνονται ως η καλύτερη λύση – ωστόσο μπορεί να έχουν αντίθετο αποτέλεσμα για ορισμένους καταναλωτές που δίνουν προτεραιότητα στην ευκολία.