Έλλειψη προσωπικού: Τρόποι αντιμετώπισης του μεγαλύτερου προβλήματος στην καφεστίαση

Έλλειψη προσωπικού: Τρόποι αντιμετώπισης του μεγαλύτερου προβλήματος στην καφεστίαση

Τα πολυσύχναστα καφέ ευδοκιμούν πάντα όταν μια ομάδα καλά συντονισμένων και έξυπνων baristas εργάζεται πίσω από τη μπάρα. Με καλή ροή εργασίας και εξαιρετικές δεξιότητες επικοινωνίας, οι baristas μπορούν να αντιμετωπίσουν ακόμη και τις πιο ξαφνικές και δύσκολες καταστάσεις.

 

Αλλά αναπόφευκτα, θα υπάρξουν μέρες που οι καφετέριες θα έχουν περιορισμένο προσωπικό. Οι ελλείψεις προσωπικού αποτελούν εδώ και καιρό ένα πρόβλημα στον κλάδο των υπηρεσιών και η πανδημία φαίνεται να έχει επιδεινώσει την κατάσταση. Πολλά καφέ βρίσκονται διαρκώς αντιμέτωπα με εργασιακές προκλήσεις, όπως η απειλή λουκέτου, μεγαλύτεροι χρόνοι αναμονής για τους πελάτες, εξάντληση των εργαζομένων και χαμηλότερα ποσοστά διατήρησης προσωπικού.

 

Μετά την πανδημία, οι αυξανόμενες τιμές των τροφίμων και το κόστος ενέργειας έχουν επηρεάσει πολλούς ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Φυσικά, αυτό είχε βαθύ αντίκτυπο και στις επιχειρήσεις καφέ και εξακολουθεί να έχει. Οι ιδιοκτήτες καφέ και roasteries έπρεπε είτε να απορροφήσουν πρόσθετα κόστη –και να επιβαρύνουν τα ήδη μικρά περιθώρια κέρδους– είτε να περάσουν μερικά από αυτά στους καταναλωτές. Φυσικά, αυτό απλώς επιδεινώνει τις ελλείψεις barista και προσωπικού.

 

Ένα από τα βασικά προβλήματα είναι η σωματική και ψυχική πίεση που ασκείται στο προσωπικό. Μια μελέτη του 2023 του World Coffee Portal των εργαζομένων στον τομέα της φιλοξενίας των ΗΠΑ διαπίστωσε ότι το 90% είχε εργαστεί σε επιπλέον βάρδιες το 2022, ενώ το 75% το έκανε λόγω ελλείψεων προσωπικού.

 

Η ίδια μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι το 56% των εργαζομένων ένιωθαν εξαντλημένοι και το 27% των ερωτηθέντων δεν σχεδίαζαν να εργαστούν στον κλάδο της φιλοξενίας μακροπρόθεσμα – αναφέροντας ότι αισθάνονται καταπονημένοι και ανεπαρκώς αποζημιωμένοι.

 

Ποια είναι η λύση;

 

Ο καλύτερος – και αναμφισβήτητα ο μοναδικός – τρόπος για τους ιδιοκτήτες και τους διαχειριστές καταστημάτων καφέ να μετριάσουν αυτές τις προκλήσεις είναι να επενδύσουν στο προσωπικό τους. Αυτό μπορεί να σημαίνει πολλά πράγματα, όπως:

 

-Παροχή περισσότερων ευκαιριών κατάρτισης.
-Καλλιεργώντας ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης όπου οι baristas μπορούν να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στις δεξιότητές τους.
-Ενθάρρυνση αμφίδρομης και ανοιχτής επικοινωνίας για την επίλυση διαφορών και την αντιμετώπιση ανησυχιών.

 

Με τους ρόλους των barista να θεωρούνται μερικές φορές ως προσωρινές ή «stop gap» θέσεις εργασίας, οι εργοδότες πρέπει να προσφέρουν ευκαιρίες που επιτρέπουν μακροπρόθεσμη ανάπτυξη σταδιοδρομίας, ώστε οι barista να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους, να προχωρήσουν σε διοικητικούς και ηγετικούς ρόλους και να εργαστούν για την επαγγελματική τους ανάπτυξη.

Εάν συμβεί το αναπόφευκτο και μια καφετέρια πρέπει να αντιμετωπίσει το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού, η τόνωση του ηθικού των εργαζομένων είναι ζωτικής σημασίας. Και αυτό προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από τη δημιουργία μιας εργασιακής κουλτούρας που ενθαρρύνει τους baristas να μοιραστούν τα σχόλια και τις απόψεις τους.

 

Για να γίνει αυτό, οι ιδιοκτήτες και οι διευθυντές πρέπει πρώτα να γνωρίζουν τι χρειάζονται οι υπάλληλοί τους. Η δημιουργία ενός διαύλου αμφίδρομης επικοινωνίας δίνει στο προσωπικό την ευκαιρία να πει τη γνώμη του.

 

Το να ακούτε τους εργαζόμενους, εν τέλει, είναι το κλειδί για να τους κρατήσετε.