H νέα τάση στα coffee shops: Το “οffline”

H νέα τάση στα coffee shops: Το “οffline”

Tα coffee shops στη σύγχρονη εποχή αποτελούν έναν “τρίτο τόπο”: είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνίας και της κοινωνικοποίησης, όπου οι άνθρωποι μπορούν να συναντηθούν και να αλληλεπιδράσουν με διάφορους τρόπους.

 

Ωστόσο, σε έναν κόσμο που γίνεται ολοένα και πιο ψηφιακός, οι καφετέριες είναι πλέον σημαντικοί χώροι για εργαζόμενους “νομάδες”. Η συζήτηση για το πώς τα καταστήματα καφεστίασης έχουν καταστεί νέοι χώροι εργασίας συνεχίζεται εδώ και αρκετό καιρό, ειδικά μετά την πανδημία. Αλλά οι απόψεις παραμένουν διχασμένες. Από την οπτική γωνία του ιδιοκτήτη της επιχείρησης, οι digital εργαζόμενοι μπορούν να μειώσουν τα έσοδα, να αυξήσουν τους μηνιαίους λογαριασμούς και να εμποδίσουν τη φυσική κοινωνική δυναμική των cοffee shops. Ως εκ τούτου, ένας αυξανόμενος αριθμός από αυτούς του επιχειρηματίες επιλέγει το “οffline” – να διακόψει δηλαδή την wifi σύνδεση ή ακόμη και να απαγορεύσει τη χρήση laptops εντός των καταστημάτων τους. Από την άλλη πλευρά, οι καφετέριες πρέπει να απευθύνονται σε ένα ευρύ φάσμα πελατών – και αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει άτομα που θέλουν να χρησιμοποιούν τους φορητούς υπολογιστές και τα τηλέφωνά τους.

 

Οffline για την ανάκτηση της κοινωνικής κουλτούρας στις καφετέριες

 

Ως απάντηση λοιπόν στην αυξανόμενη νομαδική εργασιακή κουλτούρα, πολλές καφετέριες σε όλο τον κόσμο αποφάσισαν να παραμείνουν «εκτός σύνδεσης». Αυτό σημαίνει ότι εντός των συγκεκριμένων καταστημάτων δεν υπάρχουν wifi και φορητοί υπολογιστές, και σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν υπάρχουν καθόλου οθόνες – συμπεριλαμβανομένων των κινητών τηλεφώνων και των tablet.

 

Και πολλοί είναι οι επιχειρηματίες δηλώνουν ένθερμοι υποστηρικτές των μέτρων αυτών προκειμένου οι καφετέριες να ανακτήσουν τον πρωτεύοντα σκοπό τους που είναι η κοινωνικοποίηση.

 

Αν και η απόφαση του “offline” μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της αίσθησης της κοινότητας σε ένα coffee shop, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλοί σημαντικοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Gια παράδειγμα, ορισμένοι ψηφιακοί εργαζόμενοι μπορεί να είναι τακτικοί πελάτες που παρέχουν σταθερά έσοδα στα καφέ, επομένως οι επιχειρηματίες διακινδυνεύουν να χάσουν αυτούς τους πελάτες.

 

Έτσι πριν κάποιος επιχειρηματίας σκεφτεί να διακόψει τη διασύνδεση στο κατάστημά του, καλο θα είναι να αναλογιστει πολλούς παράγοντες, μεταξύ άλλων και την τοποθεσία του καταστήματός του.

 

Τα καφέ σε κατοικημένες γειτονιές, τουριστικά hotspot και στις περισσότερες αγροτικές περιοχές είναι πιθανό να βιώσουν θετικά αποτελέσματα, καθώς οι πελάτες αναπόφευκτα θα εκτιμήσουν περισσότερο την κοινωνική αλληλεπίδραση σε αυτές τις τοποθεσίες. Από την άλλη πλευρά, οι επιχειρήσεις καφέ σε πανεπιστημιουπόλεις, ή γειτονιές με έντινη επιχειρηματική δραστηριότητα και παρουσία θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν προβλήματα.Ανάλογη είναι η κατάσταση για τις καφετέριες σε μεγαλύτερες πόλεις. Οι περισσότεροι πελάτες που επισκέπτονται αυτές τις τοποθεσίες έχουν κατά πάσα πιθανότητα ανάγκη σύνδεσης σε σταθερό Wi-Fi και χρήσης υπολοφιστών, τηλεφώνων και tablet. Εάν όχι, τα καφέ θα κινδυνεύουν να χάσουν σημαντικά έσοδα.

 

Εν κατακλείδι θα λέγαμε ότι οι φορητοί υπολογιστές στα coffee shops διχάζουν και θα διχάζουν επί καιρώ τις απόψεις τόσο των barista όσο και των πελατών. Όμως, για τους επιχειρηματίες, η επιλογή να βγουν “εκτός σύνδεσης” απαιτεί προσεκτική εξέταση. Για ορισμένους, η παροχή ενός χώρου χωρίς οθόνες και απομακρυσμένους εργαζόμενους θα μπορούσε να αποδειχθεί επιτυχής. Αντίθετα, μπορεί να μην είναι η καλύτερη απόφαση για άλλους. Είτε έτσι είτε αλλιώς, τα offline καφέ είναι σίγουρα πραγματικότητα και εξυπηρετούν έναν σημαντικό σκοπό στον κλάδο.