“Mατιά” στα coffee chains της Ευρώπης

“Mατιά” στα coffee chains της Ευρώπης

Οι επώνυμες αλυσίδες καφέ της Ευρώπης επιτυγχάνουν σταθερή ανάπτυξη εν μέσω ασταθούς οικονομίας

 

-Η έκθεση Project Café Europe 2024 του World Coffee Portal αποτυπώνει μια αύξηση κατά 3,3,% της συνολικής ευρωπαϊκής αγοράς επώνυμων coffee shops, o αριθμός των οποίων έφτασε τα 45.008 καταστήματα τους τελευταίους 12 μήνες, με 33 από τις 40 μεγάλες αγορές να επιτυγχάνουν καθαρή ανάπτυξη σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον.

 

-Τέσσερις αγορές επεκτάθηκαν με περισσότερα από 100 καταστήματα – το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Ρωσία, την Τουρκία και την Ισπανία.

Οι περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές επώνυμων καφέ σημείωσαν ανάπτυξη τους τελευταίους 12 μήνες, παρά το γεγονός ότι πολλοί operators έχουν να “παλέψουν” με υψηλά λειτουργικά κόστη και χαμηλή εμπιστοσύνη των καταναλωτών, αποκάλυψε η νέα έρευνα του World Coffee Portal.

 

Καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν υποχωρήσει τους τελευταίους 12 μήνες, το 62% των επικεφαλής της ευρωπαϊκής βιομηχανίας που συμμετείχαν σε έρευνα από το World Coffee Portal ανέφεραν θετικές συναλλαγές – αύξηση 4% από έτος σε έτος. Οι μεγάλες αγορές, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ρωσίας, της Γαλλίας και της Τουρκίας πέτυχαν όλες μονοψήφια ανάπτυξη. Είναι αξιοσημείωτο ότι η Ουκρανία πέτυχε διψήφια ανάπτυξη, παρά τη σύρραξη και την γεωπολιτική αστάθεια στην περιοχή. Η Γερμανία ήταν η μεγαλύτερη αγορά που παρουσίασε συρρίκνωση, ενώ η Ελλάδα σημείωσε χαμηλή μονοψήφια μείωση στον αριθμό των καταστημάτων.

 

Ενώ οι περισσότεροι operators ανέφεραν θετική αύξηση πωλήσεων, το υψηλό κόστος για τα ακατέργαστα αγαθά, το προσωπικό και το χαμηλότερο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών παραμένουν βασικά εμπόδια στην κερδοφορία. Με τις μέσες τιμές των ροφημάτων να αυξάνονται ταχύτερα από τον ετήσιο πληθωρισμό της ΕΕ, οι operators υφίστανται αυξανόμενη πίεση να επιδείξουν αξία, σε ένα όλο και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον συναλλαγών.

 

Η ζήτηση για καφέ premium και speciality αυξάνεται σε όλη την Ευρώπη

 

Η έρευνα του World Coffee Portal σε περισσότερους από 400 κoρυφαίους εκπροσώπους της ευρωπαϊκής βιομηχανίας προσδιόρισε την ανάπτυξη του speciality καφέ ως την κύρια τάση της αγοράς τους τελευταίους 12 μήνες. Φιλόδοξες μικρότερες και μεσαίου μεγέθους αλυσίδες που αναπτύσσουν με επιτυχία μοντέλα μπουτίκ είναι το WatchHouse στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Syra Coffee στην Ισπανία, το The Barn στη Γερμανία και το Coutume στη Γαλλία. Οι Ολλανδοί speciality χειριστές Anne & Max και Coffeecompany πρόσθεσαν επίσης καταστήματα σε μια αγορά που εστιάζει όλο και περισσότερο στην ποιότητα.

 

Στην αγορά καφέ της Γερμανίας που εστιάζει στα αρτοποιεία, πολλοί operators ανταποκρίνονται στην αυξανόμενη ζήτηση για ροφήματα υψηλής ποιότητας με ανανεωμένες σειρές καφέ. Οι φορείς στην Ισπανία έχουν ισχυρές επιδόσεις καθώς οι αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης επεκτείνονται με ταχείς ρυθμούς Η ισπανική αγορά επώνυμων coffee shops ανέκαμψε και έγινε η ταχύτερα αναπτυσσόμενη των 20 μεγαλύτερων αγορών τους τελευταίους 12 μήνες – με τα McCafé, Starbucks και Rodilla να έχουν όλα υψηλές επιδόσεις. Η Πορτογαλία πέτυχε χαμηλό διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, με την εγχώρια μάρκα Arcádia να αναδεικνύεται η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία. Εν τω μεταξύ, το τμήμα επώνυμων καφέ της Ρουμανίας συνέχισε τον μετασχηματισμό του σε μια μεγάλη ευρωπαϊκή αγορά με επικεφαλής τους ταχέως αναπτυσσόμενους εγχώριους παρόχους 5 to go και Ted’s Coffee.

 

Η κουλτούρα των premium καφέ εκτός σπιτιού συνεχίζει επίσης να αναπτύσσεται σε πολλές μικρότερες αγορές, ιδίως στη Λιθουανία και τη Σλοβακία.

 

Πρόβλεψη σταθερής ανάπτυξης για την ευρωπαϊκή αγορά επώνυμων καφέ

 

Οι ηγέτες της ευρωπαϊκής βιομηχανίας είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι για το επόμενο έτος, με το 42% να πιστεύει ότι το εμπορικό περιβάλλον θα βελτιωθεί τους επόμενους 12 μήνες. Σχεδόν τα τρία τέταρτα πιστεύουν ότι υπάρχει περαιτέρω δυνατότητα ανάπτυξης για επώνυμες αλυσίδες καφέ στην αγορά τους.

 

Το World Coffee Portal προβλέπει ότι η συνολική ευρωπαϊκή αγορά επώνυμων καφέ θα ξεπεράσει τα 46.600 καταστήματα εντός 12 μηνών, αυξάνοντας σε πάνω από 52.800 καταστήματα με 3,2% CAGR έως τον Μάρτιο του 2029.