Δ. Τηλιούδης, MEBΓΑΛ: «Γίνονται προσπάθειες μείωσης του food waste στο HORECA»
Με ιστορία μεγάλη και ηχηρές επιτυχίες, καινοτόμα και πρωτοπόρα, η ΜΕΒΓΑΛ είναι από τα πρώτα ελληνικά brands που έδειξαν τον δρόμο προς την κορυφή. Ο Δημήτρης Τηλιούδης, διευθυντής Food Service, μιλά για το κεφάλαιο HORECA και τα «δυνατά χαρτιά».
Ποια είναι αυτά τα στοιχεία που έχουν κάνει την εταιρεία να ξεχωρίζει εδώ και 74 χρόνια;
Η ΜΕΒΓΑΛ διαθέτει όλα τα εχέγγυα για τους πελάτες και συνεργάτες της: υψηλή ποιότητα, αξίες σαν εταιρεία, κοινωνικό πρόσωπο και σημαντική ιστορία 74 χρόνων στην ελληνική επιχειρηματικότητα. Ο στόχος μας είναι να γινόμαστε διαρκώς καλύτεροι, ανταποκρινόμενοι στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών μας και καλύπτοντας τις ανάγκες τους για γευστικά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας.
Παράγουμε παραδοσιακά αλλά και καινοτόμα προϊόντα –όλα υψηλής διατροφικής αξίας–, που ξεπερνούν τους 430 κωδικούς και καλύπτουν κάθε διατροφική ανάγκη, με γνώμονα την υγεία και την ευεξία.
Διατηρούμε σταθερές σχέσεις εμπιστοσύνης με όλους τους ανθρώπους μας (εργαζόμενους, συνεργάτες, καταναλωτές).
Έχουμε εμπειρία και τεχνογνωσία που συνεχώς εμπλουτίζουμε.
Επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες. Την τελευταία πενταετία, υλοποιήσαμε επενδυτικό πρόγραμμα 24 εκατ. ευρώ, ενώ για την επόμενη έχουν σχεδιαστεί επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις μας στοχεύουν σε διαρκή βελτίωση της ποιότητας, στον συνεχή εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών μας, στην αυτοματοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας και την αύξηση των δυνατοτήτων μας για παραγωγή νέων προϊόντων. Επιπλέον, κάθε επενδυτική μας κίνηση αποσκοπεί στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της λειτουργίας μας.
Κεφάλαιο HORECA… Ποια είναι τα «δυνατά σας χαρτιά»;
«Δυνατά χαρτιά» είναι όλα τα προϊόντα μας. Αν μπορούσα να ξεχωρίσω κάποια, θα σας έλεγα ενδεικτικά τους κωδικούς SpecialistaS ESL, που απευθύνονται στην καφεστίαση, με πολύ μεγάλη αποδοχή από τον συγκεκριμένο χώρο. Το χύμα γάλα, η χύμα κρέμα και το χύμα γιαούρτι. Τρία πολύ δυνατά εργαλεία, που στα χέρια του κάθε επαγγελματία δημιουργούν θεσπέσια εδέσματα, γλυκά ή αλμυρά.
Το brand SpecialistaS γνωρίζει μεγάλη επιτυχία και ζήτηση;
Είναι μια ομάδα προϊόντων για την οποία είμαστε πολύ περήφανοι που την αναπτύξαμε και την έχουμε στην γκάμα μας. Οι κωδικοί SpecialistaS ESL έχουν δημιουργηθεί μετά από έρευνα 12 μηνών στους χώρους της καφεστίασης. Ήρθαμε σε επαφή με ανθρώπους που είναι γνώστες του καφέ, οι οποίοι συνεργάστηκαν μαζί μας και δημιουργήσαμε προϊόντα σχεδιασμένα να καλύψουν τις ανάγκες της καφεστίασης, από τους ανθρώπους του κλάδου. Εκείνοι έβαλαν τις γνώσεις τους για τον καφέ, εμείς τις γνώσεις μας για το γάλα, κι έτσι δημιουργήθηκαν οι κωδικοί SpecialistaS premium. Oι κωδικοί SpecialistaS premium δημιουργούν μοναδικό αφρόγαλα και στα χέρια κάθε barista γίνονται τέχνη.
Πώς μπορούμε να οδηγηθούμε στη μείωση του αποκαλούμενου food waste, ειδικά όταν μιλάμε για HORECA;
Η σπατάλη τροφίμων αποτελεί ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα στην εποχή μας. Η προσπάθεια μείωσής της πρέπει να είναι τόσο μεμονωμένη όσο και συλλογική. Πιστεύω πως δεν πρέπει να καταστρέφονται τρόφιμα τα οποία μπορούν να καταναλωθούν, να αποθηκευτούν ή ακόμη και να δοθούν σε φορείς οι οποίοι έχουν ως στόχο την καταπολέμηση του υποσιτισμού. Τα τελευταία χρόνια, γίνονται προσπάθειες μείωσης του food waste τόσο σε βιομηχανικό επίπεδο, μειώνοντας τις επιστροφές, όσο και στο HORECA, δίνοντας βαρύτητα στο food cost και στις εξορθολογισμένες παραγγελίες του χώρου. Υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης και πρέπει να εκπαιδευτεί τόσο το προσωπικό όσο και οι πελάτες. Εν κατακλείδι, όλα αυτά θα έχουν θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον, στον άνθρωπο, στις επιχειρήσεις και στην εθνική οικονομία.
Πηγή: Coffee&Brunch Magazine