To μέλλον του καφέ: Ευκολία και μοναδικότητα!

To μέλλον του καφέ: Ευκολία και μοναδικότητα!

Για πολλούς ανθρώπους, η μέρα ξεκινά με το πρώτο φλιτζάνι καφέ που θα καταναλώσουν. Σύμφωνα με μελέτες πάντως, κατά την τελευταία δεκαετία, η δημοφιλία του ροφήματος έχει οριακά υποχωρήσει. Αναλυτές της Bank of America εκτίμησαν ότι το μέλλον του ροφήματος συνεπάγεται πολύ ακριβότερες τιμές αλλά και high-end προϊόντα.

 

Οι αναλυτές έκαναν αυτή την πρόβλεψη με βάση τις προτιμήσεις της Generation Z, η οποία, όπως είπαν, κλίνει περισσότερο προς τις specialty προσφορές και την ευκαιρία να προβαίνει σε customize παραγγελίες.

 

Κάτι τέτοιο θα ήταν καλό νέο για καφέ που έχουν ήδη προχωρήσει ένα βήμα μπροστά, προσφέροντας τέτοιου είδους ευκαιρίες και specialty καφέδες.

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι μια από τις μεγαλύτερες αγορές, οι ΗΠΑ.

 

Επικαλούμενοι στοιχεία από την Εθνική Ένωση Καφέ των ΗΠΑ, οι αναλυτές είπαν ότι, μεταξύ 2013 και 2023, το μερίδιο του πληθυσμού που έπινε καφέ καθημερινά κυμαινόταν περίπου στα 2/3. Αυτό καταδεικνύει ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών σε σύγκριση με πριν από 20 χρόνια. Ωστόσο, μεταξύ 2019 και 2023, ο αριθμός των φλιτζανιών που καταναλώνονταν καθημερινά μειώθηκε, από 3,2 φλιτζάνια το 2019 σε 2,75 το 2023, είπαν οι αναλυτές.

 

Ωστόσο, τα λεγόμενα specialty καφέ – σε γενικές γραμμές, εκείνα που δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στον τρόπο παρασκευής και παραγωγής του καφέ – έχουν αναπτυχθεί ταχύτερα από άλλα εστιατόρια γρήγορης εξυπηρέτησης την τελευταία δεκαετία.

 

«Η σχετική στασιμότητα στους όγκους καφέ υποδηλώνει ότι η προτίμηση για specialty καφέ – με τα premium συστατικά και τις τιμές του – οδηγεί στην αύξηση των πωλήσεων για τους ειδικούς του καφέ LSR», είπαν οι αναλυτές.

 

Πρόσθεσαν ότι το ποσοστό των ενηλίκων που πίνουν specialty καφέ κάθε μέρα έχει εκτιναχθεί από 15% το 2009 σε 45% από τον Ιανουάριο.

 

Ο specialty καφές, είπαν, ήταν πολύ πιο δημοφιλής μεταξύ των νεότερων γενεών – μεταξύ 18 και 24 ετών – από ό,τι σε άτομα άνω των 60 ετών.

 

«Κάθε προηγούμενη γενιά αύξησε τη συνολική της κατανάλωση καφέ καθώς γερνούσε. Εάν η Gen Z ακολουθήσει το ίδιο μοτίβο, η στροφή προς τον specialty καφέ θα μπορούσε να συνεχιστεί για τουλάχιστον τις επόμενες δύο δεκαετίες» αναφέρει η έρευνα.