Tα καλά νέα για τις ευρωπαϊκές αλυσίδες καφέ
Οι αλυσίδες επώνυμων coffee shops σε όλη την Ευρώπη επιτυγχάνουν σταθερή ανάπτυξη εν μέσω οικονομικών προκλήσεων
Η έκθεση Project Café Europe 2024 του World Coffee Portal δείχνει ότι η συνολική ευρωπαϊκή αγορά καταστημάτων επώνυμου καφέ διογκώθηκε κατά 3,3%, φτάνοντας τα 45.008 καταστήματα τους τελευταίους 12 μήνες, με 33 από τις 40 μεγάλες αγορές να επιτυγχάνουν καθαρή ανάπτυξη σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον.
Οι περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές επώνυμων coffee shops σημείωσαν ανάπτυξη τους τελευταίους 12 μήνες, παρά το γεγονός ότι πολλοί πάροχοι έρχονται αντιμέτωποι με το υψηλό λειτουργικό κόστος και τη χαμηλή εμπιστοσύνη των καταναλωτών, αποκάλυψε η νέα έρευνα του World Coffee Portal.
Καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις μειώθηκαν τους τελευταίους 12 μήνες, το 62% των leaders της ευρωπαϊκής βιομηχανίας που συμμετείχαν στην ανέφεραν θετικό πρόσημο στις συναλλαγές τους – αύξηση 4% από έτος σε έτος. Μεγάλες αγορές, συμπεριλαμβανομένων του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ρωσίας, της Γαλλίας και της Τουρκία πέτυχαν όλες μονοψήφια ανάπτυξη. Είναι αξιοσημείωτο ότι η Ουκρανία πέτυχε διψήφια ανάπτυξη, παρά τη κρίση με τη Ρωσία. Η Γερμανία ήταν η μεγαλύτερη αγορά που παρουσίασε συρρίκνωση, ενώ η Ελλάδα σημείωσε χαμηλή μονοψήφια μείωση στον αριθμό των καταστημάτων. Ενώ οι περισσότεροι operators ανέφεραν θετική αύξηση στις πωλήσεις, το υψηλό κόστος των πρώτων υλών, του προσωπικού και το χαμηλότερο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών παραμένουν βασικά εμπόδια στην κερδοφορία. Με τις μέσες τιμές των ροφημάτων να αυξάνονται ταχύτερα από τον ετήσιο πληθωρισμό της ΕΕ, οι operators υφίστανται αυξανόμενη πίεση σε ένα όλο και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον συναλλαγών.
Η ζήτηση για premium και specialty καφέ αυξάνεται σε όλη την Ευρώπη
Η έρευνα του World Coffee Portal σε περισσότερους από 400 ηγέτες της ευρωπαϊκής βιομηχανίας προσδιόρισε την ανάπτυξη του specialty καφέ ως τη μεγαλύτερη τάση της αγοράς των τελευταίων 12 μηνών. Φιλόδοξες μικρότερες και μεσαίου μεγέθους αλυσίδες που αναπτύσσουν με επιτυχία μοντέλα μπουτίκ coffee shops περιλαμβάνουν το WatchHouse στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Syra Coffee στην Ισπανία, το The Barn στη Γερμανία και το Coutume στη Γαλλία. Οι Ολλανδοί ειδικοί χειριστές Anne & Max και Coffeecompany αύξησαν επίσης των αριθμό των καταστημάτων τους σε μια αγορά που εστιάζει όλο και περισσότερο στην ποιότητα. Στη Σκανδιναβία, αλυσίδες καφέ premium, όπως το Joe & The Juice της Δανίας, το Kahls The & Kaffehandel της Σουηδίας και το Åpent Bakeri της Νορβηγίας ανταγωνίζονται πλέον “παίκτες” διεθνούς κλίμακας.
Προβλέψεις για σταθερή ανάπτυξη
Οι ηγέτες της ευρωπαϊκής βιομηχανίας δηλώνουν συγκρατημένα αισιόδοξοι για το επόμενο έτος, με το 42% να πιστεύει ότι το περιβάλλον συναλλαγών θα βελτιωθεί τους επόμενους 12 μήνες. Σχεδόν τα τρία τέταρτα πιστεύουν ότι υπάρχει περαιτέρω δυνατότητα ανάπτυξης για επώνυμες αλυσίδες καφέ στην αγορά τους. Το World Coffee Portal προβλέπει ότι η συνολική ευρωπαϊκή αγορά επώνυμων καφέ θα ξεπεράσει τα 46.600 καταστήματα εντός 12 μηνών, αυξάνοντας σε πάνω από 52.800 καταστήματα με 3,2% CAGR έως τον Μάρτιο του 2029.