Coffee Lab: Το καινοτόμο hybrid store, οι νέες αγορές και η AI

Coffee Lab: Το καινοτόμο hybrid store, οι νέες αγορές και η AI

Ο μεγαλύτερος και εγκυρότερος θεσμός της κοινότητας του καφέ και της καφεστίασης επέστρεψε ανανεωμένος για 5η συνεχή χρονιά! Φέτος, τα Coffee Business Awards έριξαν τους προβολείς τους στην πρωταγωνίστρια του φετινού event, Κολομβία, ως την Τιμώμενη Χώρα των #coba23! Και, για πρώτη φορά, άνοιξαν την αυλαία για τον Τιμώμενο Καφέ της διοργάνωσης, που για το 2023 είναι… ο ελληνικός!

 

“Ειδήσεις” και πολλά άλλα ενδιαφέροντα επεφύλασσε κατά την ομιλία του ο κ. Στέλιος Ρουμελιώτης, Founder & CEO, της Coffee Lab. Στην αρχή της τοποθέτησης του τίμησε τον θεσμό των COBA23, προτείνοντας μάλιστα να μετεξελιχθεί σε μία ακόμη πιο στοχευμένη εκδήλωση για τον κλάδο, πολύπλευρες ενέργειες για τον κλάδο του καφέ και με αποκορύφωμα τα βραβεία.

“Είναι μεγάλη μέρα για όλους μας. Μέσα από αυτή την εκδήλωση βρισκόμαστε και ανταλλάσουμε απόψεις, ιδέες προβληματισμούς για το παρόν και το μέλλον αγοράς. Επισφραγίζει την προσπάθειά μας όλα αυτά τα χρόνια ως μία υγιής επιχείρηση. Η Coffee Lab τιμήθηκε ως η καλύτερη αλυσίδα καφέ στη Νότια Ευρώπη από τα European Coffee Awards 2023 και σήμερα από τα Coffee Business Awards.

 

H αρχή

 

Ο κ. Ρουμελιώτης είπε: Στο ξεκίνημα της εταιρείας το 2015 η Coffee Lab ήταν υποχρεωμένη να βασιστεί στην καινοτομία και την διαφορετικότητα ώστε να σταθεί απέναντι στους τότε σημαντικούς παίκτες της αγοράς. Πήραμε το ρίσκο και μιλήσαμε για τον μονοποικιλιακό καφέ, δώσαμε 4 ποικιλίες καφέ στον καταναλωτή ώστε για να βρει τον καφέ που του ταιριάζει. Οι αμφιβολίες ήταν πολλές και οι αμφισβητήσεις. Έπεφταν στοιχήματα για το ποτέ θα καταρρεύσει η προσπάθειά μας. Δεν θα ξεχάσω τα λόγια των πρώτων πελατών που μας λέγανε ότι “ήρθαμε για να δούμε τι είναι αυτός ο τρελός που άνοιξε αλυσίδα δίπλα στα μεγαθήρια”. Η τρέλα αυτή ενέπνευσε κι άλλους να δημιουργήσουν.

 

Και συνέχισε: Μέσα στα χρόνια η εταιρεία μας εξελίχθηκε σε όλο το φάσμα ικανοποίησης του πελάτη.

 

-Ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων σοκολάτας

-Δημιουργήσαμε εργαστήριο παρασκευής ζύμης

-Η κατηγορία σάντουιτς πήγε σε άλλο επίπεδο

-Τολμήσαμε να δημιουργήσουμε κοκτέιλ χωρίς αλκοόλη.

-Αλλάξαμε τις συνήθειες καφέ

-Αλλάξαμε την προσέγγιση που πρέπει να έχει ένα κατάστημα στον καταναλωτή.

-Καινοτόμο πρόγραμμα b2b b2c για τον καφέ

 

Το Μότο του 2015 “Διάλεξε τον καφέ που σου ταιριάζει” σήμερα έχει μετατραπεί “Σε έναν κόσμο που αλλάζει εσύ δεν πρέπει να μένεις ίδιος” είπε ο κ. Ρουμελιώτης. Ο κ. Ρουμελιώτης τόνισε ότι υπάρχει προβληματισμός σε όλον τον κλάδο γύρω από το κόστος λειτουργίας που έχει εκτιναχθεί, αλλά και με τις ελλείψεις προσωπικού.

 

Η Coffee Lab βρίσκεται στο 70% της αναμόρφωσης των καταστημάτων από coffee to go σε καταστήματα τριών ζωνών.

 

Hybrid store και νΕες αγορΕς

 

Ο κ. Ρουμελιώτης εξήγησε ότι η εταιρεία του έχει υιοθετήσει την τεχνητή νοημοσύνη ΑΙ και μάλιστα στο πρώτο τρίμηνο του 2024 θα λειτουργήσει το πρώτο υβριδικό κατάστημα με δυνατότητα παραγωγής 500 διαφορετικά ροφημάτων στο 24ωρο και μάξιμουμ χρόνο παραγωγής τα 3 λεπτά.

 

“Αποτελεί πληγή το υψηλό κόστος λειτουργίας και η έλλειψη προσωπικού. Γύρω από την υπηρεσία delivery σκεφτόμασταν την κατάργηση της διανομής ή την χρέωση της υπηρεσίας. Τελικά, αξιοποιούμε την AI και το απόλυτο on the go delivery” τόνισε ο Founder & CEO, της Coffee Lab.

 

Παράλληλα ανακοίνωσε ότι σε 2 νέες αγορές (Τουρκία και ΗΑΕ, Ντουμπάϊ) εισέρχεται το α τρίμηνο η Coffee Lab και πως μέσα σε 5 χρόνια η αλυσίδα επεκτάθηκε σε 9 χώρες, μεταξύ αυτών Κύπρος, Αίγυπτος, Γερμανία, Αγγλία κτλ.

 

Τα Coffee Business Awards (#coba23) διοργανώνονται από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το περιοδικό Coffee+Brunch Magazine και το portal coffeemag.gr.