Αντώνης Δεληολάνης: Ένα όνομα, μια ιστορία στο ελληνικό επιχειρείν
Έγραψε, και συνεχίζει να γράφει, ιστορία στην ελληνική γεύση, με μια εταιρεία που έχει συνδεθεί με την καθημερινή απόλαυση και την άριστη εξυπηρέτηση.
«Είμαστε στην ελληνική αγορά από το 1954, όταν ήδη μετρούσαμε δέκα χρόνια στην Κωνσταντινούπολη. Συνολικά, μετράμε 78 χρόνια γευστικής ιστορίας» αναφέρει, στην αρχή, ο Αντώνης Δεληολάνης και μας δίνει μια υπέροχη αφορμή να ξετυλίξουμε μαζί του την ιστορία της εταιρείας Δεληολάνης.
Το 1954, ο παππούς, Θανάσης Δεληολάνης, έρχεται από την Κωνσταντινούπολη και ανοίγει το πρώτο μαγαζί στο Παγκράτι, φέρνοντας μαζί του την ανεκτίμητη εμπειρία στις πολίτικες συνταγές, τα πολίτικα γλυκά και παγωτά. Το κλασικό κωνσταντινουπολίτικο ζαχαροπλαστείο, με τις μαγευτικές μυρωδιές των σιροπιαστών και άλλων γλυκών, σιγά σιγά, γίνεται στέκι πολιτικών, δημοσιογράφων, ηθοποιών και τραγουδιστών. Το 1971 ξεκινά η νέα εποχή. Ο παππούς Θανάσης παραδίδει τη σκυτάλη στον γιο του, Γεώργιο Δεληολάνη, οποίος αναλαμβάνει την επιχείρηση στην ηλικία των μόλις 25 ετών. Με πολλή δουλειά και μεράκι η οικογενειακή παράδοση εξελίσσεται και πολύ γρήγορα το όνομα «Δεληολάνης» γίνεται ταυτόσημο της ποιότητας και του καλού παγωτού.
Το 1992, στον χάρτη της ελληνικής ζαχαροπλαστικής, ο Δεληολάνης λανσάρει στην αγορά μια καινοτομία που συνδυάζει το γλυκό με την τούρτα, δημιουργώντας έτσι μια νέα τάση με τις πρωτοποριακές τούρτες παγωτό και τα παγωτίνια. Ταυτόχρονα είναι ο πρώτος επιχειρηματίας που εισάγει τα κουτιά φελιζόλ στην ελληνική αγορά για συσκευασίες στα παγωτά. Το 1994, αρχίζει η νέα δραστηριότητα της επιχείρησης Δεληολάνης. Αρχικά, εξυπηρετεί δεξιώσεις γάμων και βαπτίσεων σε κτήματα και ιδιωτικούς χώρους. Σταδιακά, επεκτείνεται στην τροφοδοσία συνεδρίων και κυλικείων σχολείων, καθώς επίσης νοσοκομείων και εκθεσιακών κέντρων, όπως Helexpo Athens, Linea Expo Center, ΓΠΝ Αλεξάνδρα.
Την ίδια χρονιά, η οικογενειακή επιχείρηση λανσάρει μία ακόμη νέα τάση, στον χώρο της μετα-νυχτερινής διασκέδασης, δημιουργώντας ένα project που αποτέλεσε το νυχτερινό meeting point της κοσμικής Αθήνας, στο κέντρο της Γλυφάδας. Το ιστορικό Old Bakers ξεχώρισε για το σπιτικό μαγειρευτό φαγητό και για τη νέα μόδα του street food με μια σειρά από πολυσυζητημένα σάντουιτς, όπως το κορυφαίο θρυλικό σκωτσέζικο σάντουιτς με σολομό.
Στο πέρασμα των χρόνων, το brand «Δεληολάνης» έχει συνδεθεί, πλέον, με το στέκι της παρέας που συνδυάζει φαγητό, παγωτό και γλυκό. Σε αρκετές περιοχές της Αττικής ανοίγουν καταστήματα Δεληολάνης, με πιο επιτυχημένα αυτά στο Περιστέρι, την Καλλιθέα και το Νέο Ηράκλειο. Η σύγχρονη εκδοχή του brand «Δεληολάνης» έρχεται στην επιφάνεια το 2011. Πρόκειται για τον «Δεληολάνη του σήμερα». Ένας μοντέρνος χώρος κοντά στη στάση του Μετρό Συγγρού-Φιξ. Έναν χρόνο μετά, το ακολούθησε και το Παγκράτι. Πρόκειται για πολυχώρους γεύσης και τέχνης που προσελκύουν μαζικές ομάδες διαφορετικών μεταξύ τους target groups. Η πλούσια ποικιλία σε καφέ, γλυκό, παγωτό και φαγητό για κατανάλωση στο κατάστημα ή take away είναι το νέο project που τα επόμενα χρόνια δεν άργησε να υιοθετηθεί στην Αττική από πολλούς επιχειρηματίες.
Στο μεταξύ, η διαχείριση και ιδιοκτησία πέρασε στη νέα γενιά και, από το 2015, ο Αντώνης και ο Θανάσης Δεληολάνης συνεχίζουν επάξια, με νέα πνοή, την οικογενειακή επιχείρηση. Ο πολυχώρος Δεληολάνης αποτελεί μια γευστική εμπειρία για τον επισκέπτη, καθώς μπορεί να επιλέξει τις αγαπημένες του γεύσεις καθώς και συσκευασμένες προτάσεις γλυκών, αλμυρών και ελληνικών κρασιών, αναδεικνύοντας τις γεύσεις της Ελλάδας σε συνδυασμό με εικαστικά και μουσικά δρώμενα.
Η φιλοσοφία και τα κριτήρια
«Συμπεριφερόμαστε στους πελάτες μας σαν να είναι καλεσμένοι μας. Διατηρούμε την υψηλή ποιότητα σε προσιτό budget. Εξετάζουμε και ανανεώνουμε διαρκώς όλες τις επιχειρησιακές δραστηριότητές μας, προκειμένου να βοηθήσουμε το πελατειακό κοινό να κερδίσει σε κόστος βελτιώνοντας συγχρόνως τη βιωσιμότητα της επιχείρησης. Τέλος, καθώς η επιχείρηση συνεχίζει να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται στον χρόνο, το όνομα “Δεληολάνης” αντικατοπτρίζει την πεποίθησή μας ότι μόνο ο ουρανός είναι το όριο. Οι βασικές αξίες μας είναι: ποιοτική εξυπηρέτηση πελατών, εξελισσόμενη τεχνογνωσία στην παραγωγή φαγητού, παγωτού, γλυκού, δυνατή ομάδα προσωπικού, μακροπρόθεσμη πελατειακή σχέση εμπιστοσύνης και customer loyalty, σωστό περιβάλλον και επαγγελματισμός» αναφέρει ο ιδιοκτήτης Αντώνης Δεληολάνης.
«Η ελληνική μεσογειακή διατροφή και το comfort premium daily food σε συνδυασμό με την ποιότητα και την πλούσια ποικιλία γλυκών και παγωτού. Η βάση μας στηρίζεται στην τεχνογνωσία, τη διαχείριση κρίσεων και την άμεση προσαρμοστικότητά μας σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο κοινωνικοοικονομικό ελληνικό περιβάλλον στον τομέα του χώρου εστίασης. Το πιο δυνατό πλεονέκτημα που μας χαρακτηρίζει είναι το πολύ μικρό παράθυρο αναμονής και η άμεση ανταπόκριση από την παραγγελία στην αποστολή» εξηγεί ο ίδιος αναφερόμενος στα στοιχεία που τους έφτασαν στην κορυφή. Και προσθέτει: «Τα μενού και οι συνταγές μας στηρίζονται στην επιλογή των καλύτερων προϊόντων από τη φύση. Η σωστή πρώτη ύλη μάς επιτρέπει να προσφέρουμε ό,τι καλύτερο θα ήθελε από εμάς ένας πελάτης. Αυτή είναι η φιλοσοφία μας, αυτή υπηρετούμε, και το αποτέλεσμα μας δικαιώνει όταν βλέπουμε τους πελάτες μας να ξανάρχονται με χαμόγελο. Είμαστε εξερευνητές γεύσης σταθερά προσανατολισμένοι στην άριστη ποιότητα. Γι’ αυτό δημιουργήσαμε ειδικές εγκαταστάσεις επεξεργασίας κρεάτων για τα εστιατόρια και το catering, εξασφαλίζοντας έτσι την καλύτερη ποιότητα. Στο ειδικό παρασκευαστήριο εμπλουτίζουμε, για παράδειγμα, τα κρεατικά μας με γευστικές μαρινάδες. Και η επιλογή µαρινάδας είναι θέµα φαντασίας όσο και τεχνογνωσίας. Μόνο έτσι φαίνεται πως κάθε κρέας “παντρεύεται” καλύτερα µε ορισµένα υλικά που αναδεικνύουν τον χαρακτήρα του».
Στην ερώτηση «πόσο δύσκολο είναι να συνδυάζετε τρία τόσο σπουδαία κομμάτια (φαγητό-γλυκό-καφέ) σε μία εταιρεία» ο κ. Δεληολάνης ξεκαθαρίζει: «Η ολιστική διάθεση στην εστίαση είναι για μας πρόκληση και όχι δυσκολία! Φροντίζουμε να προβάλλουμε τα καταστήματά μας ως μια “έξυπνη” επιλογή μέρα ή νύχτα. Μια σύγχρονη οικογενειακή επιχείρηση στον χώρο της εστίασης, που καλύπτει πλήρως τις ποιοτικές γευστικές απαιτήσεις σε φαγητό, γλυκό, παγωτό και καφέ. Από τον πρωινό αρωματικό καφέ, το γευστικό σνακ, το πλούσιο μεσημεριανό γεύμα και το βραδινό μενού. Οι εγκαταστάσεις για να παρασκευαστεί ένα λαχταριστό γλυκό ή ένα γευστικό φαγητό είναι, λίγο-πολύ, οι ίδιες. Ένας καλός ζαχαροπλάστης μπορεί να συνυπάρξει με έναν ευρηματικό μάγειρα, όταν υπάρχει ο χώρος να δημιουργήσουν και οι δυο».
Τα σχέδια για το 2023
Οι συνέργειες και οι στρατηγικές συνεργασίες με γνώμονα την ενίσχυση της θέσης τους στην αγορά είναι πρωταρχικό μέλημα. «Παρατηρούμε, τα τελευταία χρόνια, την είσοδο στον κλάδο μας επενδυτών που δεν έχουν καμιά σχέση με τον χώρο, θεωρώντας ότι με ένα εστιατόριο, έναν φούρνο ή ένα café θα βγάλουν εύκολα χρήματα, κάτι το οποίο τελικά δεν ισχύει. Θα ήταν προτιμότερο ο κάθε επενδυτής να διαθέσει τα κεφάλαιά του σε κάποιο αναγνωρισμένο όνομα, με αναγνωρισμένη πορεία, ιστορία και προοπτική παρά να ανοίξει τη μια χρονιά και να κλείσει την άλλη. Μέσα από στρατηγικές επιχειρηματικές συμφωνίες ο συνεργάτης αντιλαμβάνεται την αναγνωρισμένη επιχείρηση ως δυναμική επιτυχίας, που μεταφράζεται στη βιωσιμότητα, την κερδοφορία και την κατάκτηση ενός ακόμη μεγαλύτερου κομματιού από την εμπορική πίτα της αγοράς» καταλήγει.