2023: Έτος “επανεφεύρεσης” για την παγκόσμια κοινότητα του καφέ

2023: Έτος “επανεφεύρεσης” για την παγκόσμια κοινότητα του καφέ

Παρά την άνιση χαλάρωση των περιορισμών σε όλο τον κόσμο, το 2022 αποτέλεσε μια χρονιά σταθερής ανάκαμψης για την παγκόσμια βιομηχανία καφέ. 

 

Ενώ πολλές αλυσίδες συνέχισαν να στηρίζονται στις πωλήσεις που αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της Covid, όπως παραγγελίες από apps, ο καφές στο σπίτι κοκ, οι πάροχοι επωφελήθηκαν επίσης από την ανάκαμψη της επισκεψιμότητας των καταναλωτών, με τη συνακόλουθη αύξηση των πωλήσεων. Η αλήθεια είναι ότι υπήρξαν πολλά θετικα βήματα από τον επιχειρηματικό κόσμο του καφέ τους τελευταίους 12 μήνες. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, ιδίως στην Κίνα όπου οι περιορισμοί εφαρμόστηκαν εκ νέου σποραδικά, η παγκόσμια αγορά επώνυμων coffee shops έχει επίστρεψει στην κανονικότητα μετά την πανδημία.

 

Ωστόσο, οι τελευταίοι 12 μήνες δεν ήταν εύκολοι. Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία επηρέασε αρνητικά την παγκόσμια οικονομία, επιδεινώνοντας τις υπάρχουσες προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας και δημιουργώντας αυξανόμενα ενεργειακά κόστη για τις επιχειρήσεις φιλοξενίας που ήδη αντιμετωπίζουν ελλείψεις προσωπικού και ανομοιόμορφη ανάκαμψη. Παρόλα αυτά, πολλές αλυσίδες καφέ συνεχίζουν την ανάπτυξη των καταστημάτων τους, βγαίνουν σε νέες διεθνείς αγορές, ιδιαίτερα στη Μέση Ανατολή και την Ινδία, ενώ αξιοποιούν νέες μορφές καταστημάτων και ψηφιακών πωλήσεων. Σε αυτό το σκηνικό, το 2023 αναμένεται να αποτελέσει ένα έτος “επανεφεύρεσης” για την παγκόσμια κοινότητα του καφέ.

 

Οι αγορές των επώνυμων καφέ στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ πλησιάζουν στην πλήρη ανάκαμψη

 

Οι αγορές επώνυμων καφέ στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ ανέκαμψαν έντονα μετά την περίοδο των εκτενών περιορισμών λόγω της πανδημίας το 2022. Η έρευνα του World Coffee Portal έδειξε ότι 29 από τις 40 μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές επεκτάθηκαν σε καταστήματα, με την αγορά επώνυμων καφέ στο Ηνωμένο Βασίλειο να ανέρχεται στις 4,4 δισ. £ (6 δισ. $) επιτυγχάνοντας καλύτερη από την αναμενόμενη ανάκαμψη πωλήσεων. Η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου ανέκαμψε επίσης στα προ πανδημίας επίπεδα όσον αφορά τα σημεία πώλησης, σημειώνοντας αύξηση 3,5% φτάνοντας τα 9.540 καταστήματα. Εν τω μεταξύ, το Project Café USA 2023 δείχνει ότι οι αγορές των επώνυμων καφέ 45,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων αυξήθηκαν 10% το 2021-2022, επιτυγχάνοντας ανάκαμψη πωλήσεων 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ανακτώντας το 96% της αγοραίας αξίας τους πριν από την πανδημία.

 

Οι διεθνείς μάρκες καφέ εγκαταλείπουν τη Ρωσία 

 

Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022 ώθησε πολλές διεθνείς επιχειρήσεις να σταματήσουν τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένων πολλών εταιρειών καφέ. Έχοντας αρχικά αναστείλει τις δραστηριότητές της στη χώρα τον Μάρτιο, η αμερικανική αλυσίδα καφέ Starbucks αποσύρθηκε επισήμως από τη Ρωσία τον Μάιο του 2022, κλείνοντας τα καταστήματά της και σταμάτησώντα την αποστολή όλων των επώνυμων προϊόντων. Τον Αύγουστο του 2022, 130 πρώην εγκαταστάσεις των Starbucks μετατράπηκαν σε καταστήματα «Stars Coffee», μια νέα αλυσίδα καφέ που ξεκίνησε από τον Ρώσο εστιάτορα Anton Pinskiy και τον ράπερ Timati.

 

Παρόμοια απόφαση για έξοδο από τη ρωσική αγορά ανακοίνωσε και η McDonald’s, η οποία πούλησε τα 847 εστιατόρια fast food και τα 154 καταστήματα McCafé. Ο Φινλανδός προμηθευτής καφέ και τροφίμων Paulig διέκοψε τις συναλλαγές του στη Ρωσία και πούλησε τις δραστηριότητες coffee roastery στη χώρα τον Μάιο του 2022.

 

Η Nespresso επιτυγχάνει την πιστοποίηση B Corp στις δραστηριότητές της παγκοσμίως

 

Ο ελβετικός γίγαντας Nespresso απέκτησε την πιστοποίηση B Corp τον Απρίλιο του 2022, επιτυγχάνοντας βαθμολογία 84 σε όλες τις παγκόσμιες δραστηριότητές της που εκτείνονται σε 38 αγορές. Η Nespresso σημείωσε βαθμολογία 80 στα τμήματα της Βόρειας Αμερικής, Νότιας Αμερικής και Ασίας-Ειρηνικού, 83 στην Ευρώπη και 93 για τα κεντρικά γραφεία και τις εργοστασιακές της δραστηριότητες.

 

Eυκαιρίες στην Ινδία

 

Παρά το γεγονός ότι η Ινδία επλήγη από την πανδημία, οι αλυσίδες καφέ κερδίζουν σημαντικό έδαφος στην χώρα. Η Tata Starbucks, κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά 57% το δεύτερο τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, ενώ η Costa Coffee με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο πέτυχε αύξηση πωλήσεων 134% σε ετήσια βάση φτάνοντας τα 2,7 εκατομμύρια δολάρια . Ο Καναδός Tim Hortons άνοιξε το πρώτο του κατάστημα στην Ινδία τον Αύγουστο του 2022 εν μέσω σχεδίων για άνοιγμα 120 καταστημάτων στη χώρα τα επόμενα τρία χρόνια. Εν τω μεταξύ, το Pret A Manger του Ηνωμένου Βασιλείου και το The Coffee Club της Αυστραλίας ανακοίνωσαν επίσης σχέδια έντονης παρουσίας στη χώρα.