Πότε πρέπει να αυξήσετε τις τιμές στο coffee shop σας και πώς θα το κάνετε

Πότε πρέπει να αυξήσετε τις τιμές στο coffee shop σας και πώς θα το κάνετε

Ένας χρήσιμος οδηγός με τέσσερις συμβουλές για τους ιδιοκτήτες καφετεριών εν όψει αυξήσεων που έρχονται.  

 

Η αύξηση των τιμών σε ένα κατάστημα εστίασης είναι συνήθως ένα δύσκολο “task”. Οι ιδιοκτήτες φοβούνται ότι αφενός θα χάσουν μέρος του πελατολογίου τους, αφετέρου θα απωλέσουν την “αξιοπιστία” τους έναντι των μόνιμων πελατών τους, καθώς η ακρίβεια φέρνει συνήθως… γκρίνια. Ωστόσο, η έκρηξη τιμών σε σχεδόν όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων μιας τέτοιας επιχείρησεις δεν αφήνει πλέον πολλά περιθώρια για ελιγμούς. Ενέργεια, πρώτες ύλες, μεταφορές είναι κάποιες από τα προϊόντα και υπηρεσίες που κατέγραψαν έκρηξη τιμών και οι ιδιοκτήτες πασχίζουν να ανταπεξέλθουν, διαβλέποντας ως μόνη πλέον λύση την επιβάρυνση της τιμής του τελικού προϊόντος. Πλέον αυτό που απομένει είναι να αποφασίσουν όχι το εάν αλλά το πότε θα προχωρήσουν στην αναπροσαρμογή τιμών.  Ποια είναι η καλύτερη προσέγγιση για μια τέτοια ενέργεια; Η εμπειρία έχει δείξει ότι πρέπει να γίνει με απόλυτη διαφάνεια και ειλικρινεια.

 

Ενημέρωση πελατών

Ως καλοί “οικοδεσπότες” οφείλετε να έχετε ενημερωμένους τους πελάτες σας για τις προθέσεις σας και μάλιστα από νωρίς. Θα ήταν καλό να τους έχετε ενημερώσει για τις αυξήσεις μια εβδομάδα ή και περισσότερο για να είναι και οι ίδιοι προετοιμασμένοι. Η ενημέρωση μπορεί να γίνει στο coffee shop και το delivery αλλά και μέσα από τα social media. Μην αμελήσετε αυτό το στάδιο καθώς σε αντίθετη περίπτωση η δυσαρέσκεια θα είναι έκδηλη και όχι αδικαιολόγητα.

 

Εξηγείστε τους λόγους των αυξήσεων

Για αυτό το στάδιο δεν χρειάζεται να είστε απολογητικοί. Παρόλα αυτά, θα πρέπει να εξηγήσετε στην πελατεία σας γιατί συμβαίνει αυτό, υπενθυμίστε τους πότε ήταν η τελευταία φορά που προχωρήσατε σε αυξήσεις και ποσες φορές έχετε απορροφήσει οι ίδιοι τις εν λόγω αυξήσεις.  Δώστε τους να καταλάβουν ότι για εσάς η ποιότητα είναι πρωταρχική και δεν κάνετε κανέναν συμβιβασμό, όσον αφορά την ποιότητα των προϊόντων σας. Έχετε προχωρήσει σε αυξήσεις στο μισθολογικό κόστος; Τότε ενημερώστε τους ότι σέβεται τους συνεργάτες σας και ότι θέλετε να είναι κι αυτοί υγιείς οικονομικά.

 

Προετοιμάστε την ομάδα σας

Η ομάδα σας είναι εκείνη που θα πρέπει να είναι πιο έτοιμη, καθώς θα δεχθεί σωρεία ερωτήσεων και συζητήσεων σχετικά με την αλλαγή στις τιμές. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να τους παρέχετε κάθε πληροφορία και λεπτομέρεια έτσι ώστε να είναι έτοιμοι να απαντήσουν σε κάθε παρατήρηση, ερώτηση η σχόλιο. Αν έχετε στο επόμενο διάστημα meeting με την ομάδα σας, εκμεταλλευτείτε αυτή την ευκαιρία και συζητήστε μαζί τους τις αλλαγές που έρχονται, ώστε να είναι σίγουροι και να νιώθουν αυτοπεποίθηση ότι μπορούν να διαχειριστούν τις απορίες των πελατών. Φυσικά θα πρέπει να τους ενημερώσετε ότι οι πελάτες μπορούν να έρθουν σε επικοινωνία και με τη διεύθυνση και να τους εξηγήσει τους λόγους αναλυτικά.

 

Πηγή: barista.gr blog