Ιορδάνης Ιωσηφίδης: «Οι άνθρωποί μας είναι το κλειδί της επιτυχίας μας»
Κερδίζουν το στοίχημα της ανάπτυξης και της καινοτομίας, της βιώσιμης ανάπτυξης και των πρωτοπόρων σχεδίων. Η KAFEA TERRA αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για όλες τις ελληνικές εταιρείες και ο Ιορδάνης Ιωσηφίδης, General Manager, μιλά για όλα.
Στην Κατερίνα Θεοδωροπούλου
Έπειτα από δύο χρόνια μιας δύσκολης υγειονομικής κατάστασης, με τεράστιο αντίκτυπο και στην οικονομία, τι περίοδο διανύει η KAFEA TERRA;
Πράγματι, οι συνθήκες για όλους μας άλλαξαν ριζικά με την υγειονομική κρίση, όμως μπορώ να πω πως ανταποκριθήκαμε άμεσα και αποτελεσματικά στις προκλήσεις ενώ προσαρμοστήκαμε στα νέα δεδομένα ταχύτατα. Σε αυτό έπαιξε σημαντικό ρόλο η άμεση αναπροσαρμογή του επενδυτικού μας πλάνου, ύψους 27 εκατ. ευρώ, που ήδη βρισκόταν στον δεύτερο χρόνο υλοποίησής του όταν η πανδημία έπληξε τη χώρα μας και ολόκληρο τον πλανήτη. Έτσι, στραφήκαμε αμέσως σε ευέλικτες προσαρμογές των λειτουργιών της εταιρείας, που ήταν και απαραίτητες ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της δύσκολης εκείνης περιόδου. Μέσα από αυτές, το 2021, ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 84 εκατ. ευρώ, σημειώθηκε ανάπτυξη τζίρου 22%, ενώ διατηρήθηκε και η ανάπτυξη του 2020 στο κανάλι Retail (+40%), κερδίζοντας επιπλέον μερίδιο αγοράς.
Φέτος δε το μεγάλο επενδυτικό μας πλάνο αναμένεται να ολοκληρωθεί έχοντας ενισχύσει τον επαγγελματικό εξοπλισμό παρασκευής καφέ espresso, τον μηχανολογικό εξοπλισμό της παραγωγής και έχοντας αναβαθμίσει σημαντικά τις κτηριακές μας εγκαταστάσεις.
Ποια είναι η νέα κατάσταση που δημιουργήθηκε; Έχουμε εισέλθει σε μια νέα πραγματικότητα;
Η πανδημία δημιούργησε μια νέα πραγματικότητα, που, ναι, σε αρκετές περιπτώσεις, «ήρθε για να μείνει». Παρατηρούμε μεγάλες αλλαγές στην καθημερινότητα των ανθρώπων, στον εργασιακό τομέα, αλλά και στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Οι καταναλωτές, ιδιαίτερα μετά την πανδημία, στράφηκαν προς επιχειρήσεις και brands που σέβονται τόσο τον άνθρωπο όσο και το περιβάλλον και δημιουργούν αξία, σημαντικό μέρος της οποίας επιστρέφει στην κοινωνία.
Το καταναλωτικό πρότυπο αντανακλά, πλέον, μεγαλύτερη ωριμότητα, αφού ενσωματώνει τη βιωματική και συναισθηματική διασύνδεση κατά την αξιολόγηση των προϊόντων. Οι καταναλωτές, κατά συνέπεια, είναι πιο απαιτητικοί ως προς τις επιλογές που τους δίνονται.
Επιπλέον, η συνειδητοποίηση για τη σημασία της φύσης και η ανάγκη για ένα υγιές περιβάλλον διαβίωσης συνδυάζονται με έναv πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Τα βιολογικά και λειτουργικά προϊόντα ενισχύονται, όπως και εκείνα που παράγονται σε τοπικό επίπεδο και συμβάλλουν στην οικονομική ενδυνάμωση των μικρών κοινοτήτων.
Μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια, υπήρξε στροφή του κόσμου προς τα προϊόντα καφέ στο σπίτι. Αυτό πώς μεταφράστηκε και σε αριθμούς;
Είναι αδιαμφησβήτητο ότι η πανδημία και όλες οι αλλαγές που προκλήθηκαν λόγω αυτής τα τελευταία δύο χρόνια δεν θα άφηναν ανεπηρέαστο τον κλάδο του καφέ. Οι καταναλωτές αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα μεταφέροντας πολλές δραστηριότητες εντός της οικίας τους. Μία από αυτές είναι και ο καφές.
Αυτό είναι εμφανές και από τους όγκους και την αξία πωλήσεων, καθώς την τελευταία διετία παρατηρήθηκε άνοδος στην αγορά του καφέ στο ράφι του σουπερμάρκετ κατά 10%-11%. Η κατανάλωση espresso φέρει τον μεγαλύτερο δείκτη ανάπτυξης, καθώς με επιτυχία καλύπτει το πρότυπο του σύγχρονου καταναλωτή, που αναζητά συχνά διαφορετικές μορφές και ποικιλίες καφέ. Την τάση αυτή ενισχύει και η χρήση της κάψουλας, που γίνεται ολοένα και πιο διαδεδομένη, με χαρακτηριστικά που τη θέτουν ως μια εύκολη, γρήγορη και οικονομικά προσιτή λύση, με μεγάλο εύρος επιλογών. Η αλλαγή στον τρόπο κατανάλωσης και απόλαυσης του καφέ εξυπηρετείται θετικά και από τον κλάδο ΗοReCa με τη μορφή coffee on the go & delivery.
Υπάρχει και δική σας στροφή αναφορικά με την ανάπτυξη προϊόντων σε αυτό το κομμάτι;
Έχουμε τη χαρά, όλα αυτά τα χρόνια, έχοντας αναπτύξει μια δυναμική παρουσία στον κλάδο HoReCa, να γνωρίζουμε πώς να καλύψουμε τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή κατά τη στιγμή απόλαυσης του καφέ στον προσωπικό του χώρο. Έτσι, το 2017, λανσάραμε στον κλάδο λιανικής τον καφέ Dimello, ενώ τα τρία τελευταία χρόνια έχουμε δημιουργήσει 55 νέους κωδικούς για κατανάλωση στο σπίτι.
Η περίοδος άνθησης του modern trade μάς βρήκε έτοιμους να επενδύσουμε, εισάγοντας νέα, καινοτόμα προϊόντα στο ράφι. Κοντά στο κλείσιμο της περσινής χρονιάς, λανσάραμε συμβατές κάψουλες αλουμινίου Dimello σε 7 διαφορετικούς τύπους. Τα γνωστά χαρμάνια Dimello απέκτησαν αλουμινένιο σώμα σε υπέροχα ζωντανά χρώματα, σε ασφαλή προστατευτική ατμόσφαιρα, όπου ο καφές διατηρεί αναλλοίωτα τα μοναδικά χαρακτηριστικά του. Ακόμη, εμπλουτίσαμε τη φρέσκια σειρά Dimello filter single origin με έναν κωδικό 500 gr, ενώ στην κατηγορία espresso οι νέοι κωδικοί Dimello αποτελούν μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα επιλογή.
Επιπλέον, λανσάραμε στο ράφι τον νέο illy instant Classico και Intenso, με το μοναδικό χαρμάνι illy 100% Arabica, ενώ στη συλλογή illy Single Origin προστέθηκε η προέλευση Costa Rica με τη μορφή κάψουλας iperespresso.
Στο άμεσο μέλλον, σχεδιάζουμε να αναπτύξουμε το χαρτοφυλάκιο του καφέ φίλτρου 250 gr, όπως και τη γραμμή espresso single origin.
Στόχος μας είναι να ανταποκρινόμαστε στις τάσεις της εποχής διευρύνοντας συνεχώς το χαρτοφυλάκιό μας, καλύπτοντας τις ανάγκες των καταναλωτών με μια άριστα προηγμένη βιομηχανική μονάδα, που μπορεί να στηρίξει τις νέες προϊοντικές σειρές για όλους τους τομείς.
Στο πλαίσιο της εταιρικής κουλτούρας, συμμετέχετε συνεχώς σε δράσεις και ενέργειες που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος. Μιλήστε μας λίγο για την εν λόγω φιλοσοφία, αλλά και για τις δράσεις που υποστηρίζετε αυτήν την περίοδο…
Δεν θα μπορούσαμε να δραστηριοποιούμαστε στον χώρο του καφέ χωρίς να δείχνουμε αγάπη, φροντίδα και αφοσίωση στη γη στην οποία φύεται ο καφές μας. Άλλωστε η βιωσιμότητα αποτελεί βασική οδό για να μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε το μεγάλο μας όραμα ως εταιρεία: να είμαστε κορυφαίος οργανισμός στην ελληνική βιομηχανία και εμπορία καφέ, προσφέροντας άριστης ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες διεθνούς απήχησης και αναγνωρισιμότητας.
Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της κουλτούρας και της φιλοσοφίας μας και έχει ενσωματωθεί σε όλο το πλέγμα των ενεργειών μας. Έτσι, στοχεύουμε στο να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε διαρκώς δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, την ευημερία των εργαζομένων μας αλλά και τη στήριξη κοινοτήτων. Συγχρόνως, επιδιώκουμε να προωθούμε εκπαιδευτικές διαδικασίες και να προάγουμε τον εθελοντισμό στους τομείς αυτούς με τη δημιουργία θεωρητικών και βιωματικών μεθόδων.
Ένα από τα ζητήματα που μας απασχολεί αρκετά είναι η σπατάλη τροφίμων σε συνδυασμό με την επισιτιστική ανασφάλεια, που αποτελεί αδιαμφισβήτητα και μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις της εποχής μας. Πρόκειται για ένα πρόβλημα που, πέρα από περιβαλλοντικές, έχει τόσο κοινωνικές όσο και οικονομικές προεκτάσεις. Γι’ αυτόν τον λόγο συμμετέχουμε στη «Συμμαχία για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων», ενώ παράλληλα υιοθετούμε διαδικασίες διαχείρισης των αποθεμάτων για την ελαχιστοποίηση των αδιάθετων προϊόντων και πραγματοποιούμε συχνές δωρεές των πλεονασματικών προϊόντων μας σε ΜΚΟ.
Στον τομέα του περιβάλλοντος, οι πρόσφατες διακρίσεις μας στα Circular Economy Awards και Bravo Sustainability Awards 2022 για τις πρακτικές κυκλικής οικονομίας που ενσωματώνουμε σε όλες τις πτυχές λειτουργίας της KAFEA TERRA ενισχύουν τη δέσμευσή μας για συνεχείς επενδύσεις και ενέργειες για την περαιτέρω μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του συνόλου της λειτουργίας μας. Έτσι, λοιπόν, επενδύουμε στην ανάπτυξη αυτής της φιλοσοφίας, ώστε να μοιραζόμαστε όλοι το ίδιο ένθερμο ενδιαφέρον για την προστασία και τη φροντίδα του πλανήτη μας.
Στην KAFEA TERRA, πιστεύουμε πολύ στη συλλογική δύναμη και παρακινούμε όλα τα μέλη της αλυσίδας αξίας μας να δώσουμε τα χέρια και να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλο προς αυτόν τον κοινό σκοπό.
Το 2022, η KAFEA TERRA απέκτησε την πιστοποίηση Great Place to Work® (Certified by Great Place to Work®). Είναι γνωστό ότι πορεύεστε με σεβασμό στο ανθρώπινο δυναμικό. Είναι από τα μυστικά της επιτυχίας σας;
Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για την πιστοποίηση αυτή, αφού αποτελεί αναγνώριση της ανθρωποκεντρικής φιλοσοφίας μας. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως το μέσο χρονικό εύρος απασχόλησης των εργαζόμενων μας ξεπερνά τα εννέα χρόνια! Με ένα τόσο υψηλό employee loyalty, δεν θα μπορούσαμε παρά να επιδεικνύουμε σεβασμό, υποστήριξη και εκτίμηση σε κάθε μέλος της μεγάλης μας οικογένειας.
Μέρος της στρατηγικής μας είναι η εκπαίδευση, η ανάπτυξη γνώσης και τεχνογνωσίας και η δημιουργία ευκαιριών ανέλιξης, δίνοντας ώθηση στους ανθρώπους μας και δυνατότητα στην εσωτερική αναρρίχηση. Ναι, οι άνθρωποί μας –εργαζόμενοι και συνεργάτες– ήταν και είναι ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας μας μέσα από το πάθος τους για τον καφέ, τις κοινές μας αξίες, αλλά και το κοινό μας όραμα.
Τι προβλέπει το επενδυτικό πλάνο μέχρι το τέλος της χρονιάς;
Εντός του 2022 ολοκληρώνεται το τετραετές πλάνο επενδύσεων ύψους 27 εκατ. ευρώ της KAFEA TERRA για αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας της βιομηχανικής της μονάδας, επέκταση κτηριακών εγκαταστάσεων, ψηφιακό μετασχηματισμό και ενίσχυση του επαγγελματικού εξοπλισμού παρασκευής καφέ espresso. Στόχος για το 2023 είναι η αποπεράτωση του χώρου γραφείων και ο πλήρης εξοπλισμός του νέου κέντρου logistics στο Μαρκόπουλο, η ολοκλήρωση κατασκευής νέων, σύγχρονων εγκαταστάσεων στη Θεσσαλονίκη με χώρο γραφείων, τεχνικό τμήμα, εκπαιδευτικό κέντρο και κέντρο logistics και, τέλος, η επέκταση της βιομηχανικής μονάδας στις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας στη ΒΙΠΕ Παιανίας, με νέα γραμμή παραγωγής καφέ φίλτρου.
Τι ετοιμάζετε και για τον κλάδο HoReCa;
Το κανάλι διανομής HoReCa αποτελεί τον πυρήνα της επιχειρηματικής δραστηριότητας της εταιρείας μας. Αναπτύσσουμε τις μάρκες illy, Dimello, Distillo, Area 51 ώστε όχι μόνο να ανταποκρίνονται στις νέες τάσεις της αγοράς, αλλά να τις διαμορφώνουν και να τις εξελίσσουν στις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε.
Πρωταρχικό μας μέλημα είναι να συνεχίσουμε να παρέχουμε άριστης ποιότητας προϊόντα καφέ, επαγγελματικό εξοπλισμό και ταυτόχρονα ολοκληρωμένες υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης και συνεχή εκπαίδευση.
Επιπλέον, μέσα από συντονισμένες ενέργειες, επιδιώκουμε την ενίσχυση των πυλώνων βιωσιμότητας στο σύνολο των κρίκων της αλυσίδας μας στον κλάδο HoReCa. Με τη νέα σειρά RFA χαρμανιών Dimello Three Continents, προσφέρουμε την τέλεια εμπειρία ποιοτικού καφέ σε συνδυασμό με υπεύθυνες πρακτικές για την προστασία του περιβάλλοντος και την ενίσχυση των κοινοτήτων στις χώρες παραγωγής καφέ.
Ακόμη, εστιάζουμε στην ενδυνάμωση των δικτύων μας υποστηρίζοντας τους συνεργάτες μας σε Αττική, ελληνική περιφέρεια και εξωτερικό, ώστε να διατηρούμε την ηγετική μας θέση στην αγορά. Συγχρόνως, μελετάμε στρατηγικά την προσέγγιση νέων αγορών, είτε με την ίδρυση νέων θυγατρικών εταιρειών είτε με τη σύναψη εποικοδομητικών συνεργασιών, με απώτερο σκοπό τη διάδοση των προϊόντων μας σε κάθε γωνιά της γης.
Πηγή: Coffee&Brunch Magazine