COBA21: H μεγάλη γιορτή για τον καφέ!
Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη η εκδήλωση των Coffee Business Awards 2021 που διοργάνωσε η ethosEVENTS για 3η συνεχόμενη χρονιά την Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου.
Στόχος ήταν να αναδειχθούν και να επιβραβευθούν οι κορυφαίοι άνθρωποι και εταιρείες για τη συνεισφορά τους στον κλάδο. Η τελετή απονομής των Coffee Business Awards 2021 δεξήχθη σύμφωνα με το ισχύον υγειονομικό πρωτόκολλο, με οικοδεσπότες την ηθοποιό Έλενα Ασημακοπούλου και τον fashion designer Γιώργο Ασημακόπουλο. Στα φετινά Coffee Business Awards 2021 απονεμήθηκαν συνολικά 85 κατηγορίες βραβείων, σε 7 θεματικές ενότητες, καθώς και 14 τιμητικά βραβεία, ενώ τιμώμενη χώρα ήταν η Αιθιοπία.
Οι προσκεκλημένοι*, ομιλητές και βραβευθέντες, συμμετείχαν στην εκδήλωση, με φυσική παρουσία, στο ξενοδοχείο Divani Apollon Palace & Thalasso. Το κοινό θαπαρακολούθησε και συμμετείχε ψηφιακά μέσα από την LiveOn, την ολοκληρωμένη πλατφόρμα ψηφιακής επικοινωνίας και εκδηλώσεων, και το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό της κέντρο, το LiveOn Expo Complex.
Θεσμικό χαιρετισμό απηύθυνε ο κ. Σπήλιος Λιβανός, υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ο οποίος αφού έδωσε συγχαρητήρια στην Ethos Events για την διοργάνωση ανέφερε: Είναι ιδιαίτερη χαρά να χαιρετίζω τα βραβεία Coffee Business Awards. Τα βραβεία αυτά δίνουν μια ώθηση στον ανταγωνιστικό κλάδο του καφέ και της καφεστίασης. Ο εν λόγω τομέας, όπως και το σύνολο των επιχειρήσεων, βρέθηκε ενώπιον νέων προκλήσεων, λόγω της τραγωδίας covid-19.H κυβέρνηση στάθηκε στο πλευρό του κλάδου, στηρίζοντας έγκαιρα και με στοχευμένα μέτρα. Οι νέες συνθήκες επιτάσσουν την προσαρμογή σε νέα δεδομένα. Πρέπει ο κλάδος να αφουγκραστεί τις νέες ανάγκες των καταναλωτών, να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες, με νέα προϊόντα και υπηρεσίες”.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης. O κ. Γεωργιάδης στον χαιρετισμό του μεταξύ άλλων ανέφερε: “Με μεγάλη χαρά απευθύνω έναν σύντομο χαιρετισμό στην τρίτη κατά σειρά τελετή απονομής βραβείων. Ο χώρος της εστίασης και του καφέ αποτελεί σημαντικό κλάδο της ελληνικής οικονομίας. H κυβέρνηση κι εγώ προσωπικά προσπαθήσαμε να βρούμε εργαλεία για να στηρίξουμε τον κλάδο. Πολλά θεσμικά αιτήματα τα λύσαμε. Είμαστε εδώ, με την ίδια όρεξη, και την νέα χρονιά για να λύσουμε και τα υπόλοιπα θέματα”. Ο υπουργός συνεχάρη τους ανθρώπους του κλάδου που “τήρησε ευλαβικά τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τα μέτρα αποτροπής εξάπλωσης της πανδημίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι στους 100.000 ελέγχους δεν βρίσκουμε παραπάνω από 50 παραβάσεις στον κλάδο εστίασης και καφέ. Το 2022 θα είναι μία εκπληκτική οικονομική χρονιά”. Ο κ. Γεωργιάδης αφού έδωσε συγχαρητήρια στους βραβευθέντες ευχήθηκε χρόνια πολλά και καλά Χριστούγεννα.
O κ. Σμυρλής αφού συνεχάρη τους υπευθύνους για αυτήν την διοργάνωση, οι οποίοι στηρίζουν τον αγώνα που κάνουν οι εταιρείες εστίασης και καφέ, σχολίασε: “Πράγματι περάσαμε μια δύσκολη χρονιά, αλλά η εστίαση άντεξε, με μαγαζιά κλειστά, το κράτος να προσπαθεί να βρει λύσεις. Νομίζω ότι τα lockdown δεν θα ξανάρθουν, το 2022 θα το δούμε πιο αισιόδοξα, όλα τα μέτρα προστασίας τηρήθηκαν και αυτό δίνει το έναυσμα στην κυβέρνηση να σχεδιάσει την επόμενη μέρα. Ο κλάδος της εστίασης είναι ένας εξωστρεφής τομέας. Ο καφές στην Ελλάδα είναι διασκέδαση, αλλά και ένα μέσο κοινωνικοποίησης και οφείλουμε να σας στηρίξουμε μέχρι τέλους. Διαθέτουμε ψηφιακά εργαλεία, πρέπει να ενισχύσουμε τις εξαγωγές. Ο κλάδος του καφέ μπορεί να πάει ένα βήμα πιο πέρα, πρέπει να βγουμε με brands και labels στο εξωτερικό. Στην μεγαλύτερη έκθεση που πραγματοποιείται αυτήν την στιγμή, διά ζώσης, Dubai Expo, το ελληνικό περίπτερο παρουσιάζει έναν σύγχρονο τρόπο παραγωγής, τον ελληνικό freddo. Αυτή η εικόνα δεν έχει καμία σχέση με την παλιά εικόνα της Ελλάδας (ελληνικός καφές με το μπρίκι), χωρίς να θέλω να θίξω τον ελληνικό καφέ, αλλά πρέπει να πάμε πιο πέρα”.
Τα πάγια αιτήματα της Ελληνικής Ένωσης Καφέ και τις προκλήσεις του κλάδου ανέδειξε ο κ. Γιάννος Β. Μπενόπουλος, Ιδρυτικό μέλος & Πρόεδρος, Ελληνική Ένωση Καφέ (ΕΕΚ), στο πλαίσιο των Coffee Business Awards 2021. Όπως είπε ο κ. Μπενόπουλος, ο καφές είναι μια αγορά που έχει ταλαιπωρηθεί ιδιαίτερα με την πανδημία και τα lockdowns. Πρόκειται για μια αγορά όμως που βρίσκεται διαρκώς σε πρόοδο στην Ελλάδα και δημιουργεί νέα trends. Πάγιο αίτημα της Ένωσης είναι η κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης ο οποίος επιβαρύνει ετησίως με 120 εκατ. τους καταναλωτές, ενώ αυξάνει το βάρος στις επιχειρήσεις. Όπως ανέφερε ο κ. Μπενόπουλος, ο φόρος αυτός “δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς ευνοεί το λαθρεμπόριο-παρεμπόριο” με αποτέλεσμα “να εισέρχονται προιόντα αμφιβόλου ποιότητος στη χώρα”. Στις επιτυχίες της Ένωσης, συμπεριέλαβε το γεγονός ότι τα προιόντα καφέ εντάχθηκαν σε αυτά που παρακολουθούν οι ελεγκτικές αρχές, δηλαδή το ΣΕΚ. Είμαστε ακόμη ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που μετά από συστηματική προσπάθεια το αίτημά μας έγινε δεκτό, ψηφίστηκε με νόμο και πλέον η επιστροφή του ΕΦΚ για τις εξαγωγές είναι μια πραγματικότητα”. Μιλώντας για τις εξελίξεις στον κλάδο ο πρόεδρος της ΕΕΚ, ανέφερε ότι “τους τελευταίους μήνες υπάρχει ένα πρωτοφανές κύμα αύξησης των τιμών, ο καφές έφθασε στα υψηλότερα επίπεδα δεκαετίας και πρέπει να λάβουμε επίσης υπόψη και την σχέση ευρωδολαρίου, αλλά και τα υψηλά ναύλα.
Η Demitu Hambisa Bonsa, Ambassador Extraordinary and Plenipotentiary and Permanent Representative of Ethiopia to FAO, IFAD and WFP, Ambassador of Italy ήταν μια ακόμα από τις εκπλήξεις των Coffee Business Awards 2021, μιας και η Αιθιοπία ήταν η τιμώμενη χώρα. Μιλώντας από τον συνεδριακό χώρο όπου διεξήχθη η τελετή, η κα Bonsa στάθηκε στις μακρόχρονες σχέσεις φιλίας της Ελλάδας και της Αιθιοπίας, μιας φιλίας που ξεπερνά τον αιώνα και η οποία συνεχώς εμβαθύνεται. Αναφέρθηκε ακόμα στην μακραίωνη ιστορία του καφέ στη χώρα της, που ανάγεται από τους αρχαίους χρόνους, και τον μύθο του βοσκού Κaldi, ο οποίος μετέφερε το “περίεργο” φρούτο ενός θάμνου στον ηγούμενο ενός κοντινού μοναστηριού. Το κόκκινο αυτό φρούτο είχε διαπιστώσει πως γέμιζε με ενέργεια τον ίδιο και τις κατσίκες του. Ήταν τότε που ο ηγούμενος, έβαλε τα κόκκινα κεράσια του καφέ στη φωτιά και αμέσως ο χώρος πλημμύρισε από το θεσπέσιο άρωμά του. Κάπως έτσι “γεννήθηκε” ένα ρόφημα που έμελλε να αγαπηθεί μαζικά από τον κόσμο απ’ άκρη σ΄άκρη σε όλη τη γη. Η παράδοση του καφέ στην Αιθιοπία είναι μακραίωνη και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Σύμφωνα με την κα Bonsa αποτελεί ένα ρόφημα της κοινωνίας και της παράδοσης, μια βαθειά και δυνατή παράδοση που διατηρείται έντονα ακόμα και σήμερα στην Αιθιοπία. Παράλληλα, σύμφωνα με την ίδια αποτελεί μια μεγάλη πηγή εσόδων για τη χώρα και το πρώτο εξαγώγιμο προιόν της. Σήμερα, η κυβέρνηση της χώρας προβαίνει σε συντονισμένες προσπάθειες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου, μέσω της προσέλκυσης επενδύσεων.
Μιλώντας από το βήμα της διοργάνωσης, ο κ. Άνθιμος Δημητριάδης, Πρόεδρος των εταιρειών RESOUL HELLAS & E.R. ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΚΑΦΕ Α.Ε. δήλωσε παθιασμένος με τον ελληνικό καφέ. Όπως είπε, στόχος του είναι να αλλάξει την αντίληψη και τα στερεότυπα για τον ελληνικό καφέ, “να μην αφορά μόνο την ιστορία”.Ο ελληνικός καφές, σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, “πρέπει να έρθει στο σήμερα, να είναι μοντέρνος, σύγχρονος, ευγενικός, αγαπησιάρικος, όπως πρέπει”. Πρέπει όπως είπε ο κ. Δημητριάδης, ο “ελληνικός καφές να είναι σχεδιασμένος όμορφα και λειτουργικά. Να περιέχει ποιοτικά ανώτερες ποικιλίες, τέλεια επεξεργασμένες. Ο καφές αφορά το παρόν και το μέλλον μας. Μπορεί να συμμετέχει στη σύγχρονη εποχή.Στην Ελ Γκρέκο, δημιουργήσαμε έναν ολόκληρο κόσμο για τον ελληνικό καφέ”. Για τον πρόεδρο των RESOUL HELLAS & E.R. ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΚΑΦΕ Α.Ε. ο ελληνικός καφές στη σύγχρονη εποχή, θα πρέπει να γίνει συνήθεια, σε Ελλάδα και εξωτερικό, να συνοδεύεται με άλλες ελληνικές γαστρονομικές απολαύσεις. “Να δημιουργήσουμε” ανέφερε “αυτό που λέμε ελληνικό πρωινό, που θα απολαμβάνουν οι άνθρωποι και στο εξωτερικό, ένα πρωινό με άρωμα Eλλάδας”. Ο κ. Δημητριάδης τόνισε τις ισχυρές σχέσεις που διατηρεί η ελ Γκρέκο με 1,5 εκατ. ελληνικά νοικοκυριά.
Από τη μεριά του, ο Κωνσταντίνος Αγαδάκης, Chief Commercial Officer, Barista PRO, αναφέρθηκε στη σύσταση και την “καρδιά” της οικογενειακής αυτής επιχείρησης. “Είναι μια οικογενειακή επιχείρηση από 3 αδέρφια που στηρίζεται από μια ολόκληρη οικογένεια ανθρώπων που μας έχει αγκαλιάσει. Οι άνθρωποι αυτοί, με αγάπη οδήγησαν αυτή την εταιρεία στο να εξελιχθεί γρήγορα σε ένα δίκτυο 36 συνεργατών, ενώ συνεργαζόμαστε με 13 χώρες του εξωτερικού” είπε.
Ο Δημήτρης Καρυοφύλλης, Coffee Executive – R&D Manager, KAFEA TERRA SA αναφέρθηκε στις στρατηγικές κινήσεις της εταιρείας, που συμπεριελάμβαναν την είσοδό της στο retail, οι οποίες στέφθηκαν όπως ανέφερε με απόλυτη επιτυχία.“Στην Kafea Terra SA, βρέθηκα σε ένα περιβάλλον που μου δόθηκαν πολλά εργαλεία, μου δόθηκε πρόκληση και ελευθερία κινήσεων. Μία πρόκληση ήταν η εισαγωγή του Dimello στον χώρο των σούπερ μάρκετ. Επρόκειτο για μια ιδιαιτέρως επιτυχημένη κίνηση. Η επιτυχία όμως δεν οφείλεται μόνο στη δουλειά μας, αλλά στην στρατηγική της εταιρείας να εμπιστεύεται τους ανθρώπους της και να τους δίνει την ελευθερία να δράσουν. Το σημαντικό είναι να γνωρίζουν όλοι πως αν μπορέσεις να βοηθήσεις κάποιον συνεργάτη ή εργαζόμενό σου, θα σε βοηθήσει κι αυτός να εκτοξευθείς. Οι άνθρωποι που δουλεύουν χρειάζονται εμπιστοσύνη από τους διευθυντές τους, από επιχειρηματίες και τους εργοδότες τους, για να μπορέσουν να δράσουν και να τους βοηθήσουν” ανέφερε.
Στην επιτυχημένη πορεία της Trireme αναφέρθηκε ο κ. Ιωάννης Βρέντζος, Δημιουργός, Σχεδιαστής & Ιδιοκτήτης της εταιρείας.“Η εταιρεία έχει καταφέρει να βγει σε 3 ηπείρους. Έχουμε να σας δείξουμε πολλά μοντέλα, έχουμε να σας δείξουμε πολλές καινούργιες, φοβερές ιδέες” είπε.
Ένα αισιόδοξο μήνυμα εξέπεμψε ο κ. Γιώργος Αλανιάδης, Διευθυντής Ποιοτικού Ελέγχου – Q.Lab Manager, El Cafe SA, από το βήμα των COBA21.“Η βιομηχανία μας περνά μια δύσκολη φάση όπως άλλωστε και η κοινωνία μας. Αυτά τα εμπόδια όμως δεν μας αποτρέπουν από το να προσπαθούμε να βελτιωθούμε αντιθέτως μας πεισμώνει. Για αυτό συνεχίζουμε σταθερά την αναπυξιακή μας πορεία. Σε αυτό το κομμάτι έχει συμβάλλει σημαντικά το Q.Lab που δημιουργήθηκε πριν τρία χρόνια. Πρόκειται για την περαιτέρω ανάπτυξη του εργαστηρίου ποιοτικού ελέγχου που υπήρχε μέχρι τότε στην εταιρεία”.Στις αρμοδιότητες του Q.Lab συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων μελέτες για τον πράσινο καφέ, για τη μεταφορά, συσκευασία και την αποθήκευση του καφέ, αλλά και συνεργασία με πανεπιστήμια ανα την Ευρώπη. “Παράλληλα, συντηρούμε δεσμούς με τους προμηθευτές μας μέσα από ταξίδια που κάνουμε. Καταλαβαίνουμε έτσι καλύτερα τις ανάγκες τους ανταλλάσουμε ιδέες, τεχνολογία και τεχνογνωσία. Η τιμητική διάκριση μας προσθέτει παραπάνω ευθύνη. Σας ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη που μας δείχνετε, υποσχόμαστε πως θα συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε”.
Στα Coba21 μίλησε και ο Στέφανος Δωματιώτης, Co – Founder of Create, Coffee Business Consultant, on behalf of AQUA Carpatica. “Το νερό παίζει έναν καθοριστικό ρόλο στον καφέ αλλά και στα πιο πολλά πράγματα που υπάρχουν γύρω μας. Αν υπάρχει μαγεία σε αυτόν τον πλανήτη σίγουρα βρίσκεται στο νερό και στο AQUA Carpatica. Το νερό στον καφέ παίζει πρωταρχικό ρόλο, έχει μια τέλεια γεύση και με το AQUA Carpatica δημιουργείται ένα αποτέλεσμα γευστικό, με τέλεια ισορροπία, αναδεικνύοντας καλύτερα τα γευστικά χαρακτηριστικά του καφέ” είπε ο κ. Δωμαδιώτης.
Για αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της διοργάνωσης στο https://ethosevents.eu/event/coffee-business-awards-2021/ καθώς επίσης και τα social κανάλια Facebook, LinkedIn, και YouTube.
*Η φυσική παρουσία στην εκδήλωση περιορίστητκε μόνο σε προσκεκλημένους που διέθεταν έγκυρο πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πρόσφατης νόσησης, σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.