Τί είναι ο αφρώδης καφές;
Μετά τον cold brew, τον nitro cold brew και τον espresso tonic, σειρά έχει ο sparkling coffee ένας καφές που “παίζει” με τις φυσαλίδες.
Ο Graham Gould είναι συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της VIVIC Coffee που εδράζει στη Sonoma της Καλιφόρνια στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό το νέο προϊόν καφέ συνιστά στην πραγματικότητα μια πολύ απλή συνταγή. «Είναι ακριβώς όπως ακούγεται: αφρώδης καφές», εξηγεί. «Είναι ένας αναζωογονητικός, νέος τρόπος για να απολαύσετε τον καφέ σας: προσφέρει το βάθος και τη γεύση του κρύου καφέ και συνδυάζεται με το αφρώδες νερό».
Η Jenny Bonchak είναι η ιδρύτρια της Slingshot Coffee Company με έδρα το Raleigh της Βόρειας Καρολίνα. Όπως και ο Graham, λέει ότι η ιδέα του sparkling coffee είναι αρκετά απλή. «Είναι ένας ανθρακούχος καφές», λέει. «Παίρνουμε κάτι που γνωρίζετε και αγαπάτε, το αναψυκτικό, και το συνδυάζουμε με κάτι άλλο που γνωρίζετε και αγαπάτε, τον καφέ. Στη Slingshot, το κάνουμε με τέτοιο τρόπο που δίνουμε προσοχή στη γεύση και την ισορροπία».
Ενώ η βιομηχανία του specialty καφέ ασχολήθηκε με την ιδέα του sparkling coffee για αρκετό καιρό, τα εμπορικά προϊόντα κυκλοφόρησαν μόλις το 2016 στις ΗΠΑ. Κάποιοι ανάγουν την καταγωγή του αφρώδους καφέ, ή gassosa al caffè, στην Καλαβρία της Ιταλίας πριν από δεκαετίες. Σήμερα, υπάρχει μια μεγάλη γκάμα από αναγνωρισμένες και δημοφιλείς ιταλικές μάρκες coffee soda στην αγορά. Στα τέλη του 19ου αιώνα, Ιταλοί μετανάστες ίδρυσαν τη Manhattan Special στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης. Έκτοτε το εν λόγω brand διαθέτει στην αγορά μια μικρή συσκευασία εμφιαλωμένου coffee soda που αποτελείται από καφέ, ζάχαρη, χρώμα καραμέλας και ανθρακούχο νερό.
“Το Manhattan Special, υπάρχει εδώ και εκατό χρόνια, επομένως υπάρχει ένα στοιχείο που είναι γνωστό για τον αφρώδη καφέ”, ανέφερε σχετικά η Bonchak. «Αλλά αν το καλοσκεφτείτε, το Manhattan Special βρίσκεται σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία και δεν καταναλώνεται ευρέως». Εξαιτίας αυτού, τονίζει η Bonchak, η Slingshot προσπαθεί πάντα να λανσάρει προϊόντα που είναι αγαπητά σε ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων. Αυτό ισχύει και για τον αφρώδη καφέ.
Τόσο ο Gould όσο και η Bonchak, φέρνουν ως παράδειγμα την πρόσφατη κυκλοφορία αναψυκτικών από την Coca Cola και την Pepsi ως απόδειξη ότι η ιδέα του sparkling coffee γίνεται ολοένα και πιο mainstream. «[Για] τον coffee soda, υπάρχουν ακόμα πολλά να μάθουμε. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που ακόμα δεν τον γνωρίζουν. Δεν είναι ένα προιόν ευρέως γνωστό και αποδεκτό, αλλά το γεγονός πως εταιρείες όπως η Coca-Cola παράγει και πωλεί στην αγορά Coca-Cola με καφέ είναι ενθαρρυντικό» είπε η ιδρύτρια της Slingshot.
Εν μέρει το πρόσφατο ενδιαφέρον του specialty coffee στον sparkling coffee αποδίδεται στις νέες δυνατότητες που ανοίγονται όσον αφορά τη γεύση και τις αναζωογονητικές του ιδιότητες. Ο αφρώδης καφές, το νέο trend που αρχίζει να αποκτά αρκετούς fans στις ΗΠΑ παρασκευάζεται σε μεταλλικά κουτάκια ή παρέχονται εμφιαλωμένα σε καταστήματα ή καφετέριες.