Bιωσιμότητα και καφές: Μια τάση που ήρθε για να μείνει

Bιωσιμότητα και καφές: Μια τάση που ήρθε για να μείνει

Οι εταιρείες καφέ παγκοσμίως στρέφονται μαζικά στις ηθικές στρατηγικές, ως αναπόσπαστο κομμάτι της δομής και της λειτουργίας τους.

 

Σχεδόν το ήμισυ (48%) όλων των νέων προϊόντων καφέ που κυκλοφόρησαν το 2020 είχαν ηθικό ή περιβαλλοντικό «πρόσημο», έναντι μόλις 25% πριν από μια δεκαετία, το 2012, αναφέρει μια νέα έκθεση της παγκόσμιας βάσης δεδομένων νέων προϊόντων Mintel (GNPD). Η αυξητική αυτή τάση αποτυπώνει την στροφή των εταιρειών σε πολιτικές βιωσιμότητας, ως μια παγκόσμια συνθήκη για το μέλλον.

 

«Αναμφίβολα, η βιωσιμότητα θα είναι το καθοριστικό ζήτημα για τη βιομηχανία καφέ τα επόμενα 20 χρόνια», δήλωσε σε ανακοίνωση της έκθεσης ο Jonny Forsyth, αναπληρωτής διευθυντής της Mintel Food & Drink, σύμφωνα με το dailycoffeenews.com. «Οι προσδοκίες των καταναλωτών για τα brands θα αυξηθούν δραματικά καθώς το άγχος για τον αντίκτυπο της ανθρώπινης δραστηριότητας στο περιβάλλον αντικαθιστά την πανδημική “παράνοια”. Οι καταναλωτές ολοένα και μαθαίνουν περισσότερα για τις εκπομπές άνθρακα και η συνολική διαδικασία παραγωγής και κατανάλωσης καφέ είναι ένας από τους χειρότερους παραβάτες. Η νεότερη γενιά επιδεικνύει πιο ακτιβιστική δράση ως προς το περιβάλλον και ως εκ τούτου θα δείξει λιγότερη ανοχή σε περιβαλλοντικά επιζήμιες πρακτικές, όπως για παράδειγμα η απόρριψη μη ανακυκλώσιμων pods. Εύλογα, η βιομηχανία καφέ στρέφεται σε πιο “πράσινες” λύσεις».

 

Σύμφωνα με την έκθεση, η κατηγορία pod/capsule ήταν η λιγότερο αποδοτική όσον αφορά τη βιωσιμότητα ή τις ηθικές πολιτικές . Ενώ αποτελούν σχεδόν το ένα τέταρτο των προϊόντων καφέ που κυκλοφόρησαν το 2020, μόνο το 39% εξ αυτών ήταν ανακυκλώσιμες, το 11% ήταν βιοδιασπώμενες και το 10% λιπασματοποιήσιμες. Το 2020 σημειώθηκε άνοδος 8% στον αριθμό των συσκευασμένων προϊόντων καφέ (συμπεριλαμβανομένων των έτοιμων προς κατανάλωση ροφημάτων καφέ), αριθμός που ο όμιλος Mintel απέδωσε στην αυξημένη οικιακή κατανάλωση λόγω της πανδημίας του COVID-19. Η τάση ήταν ιδιαίτερα εμφανής στις αγορές της Βόρειας Αμερικής, της Ευρώπης και της Αυστραλίας.

 

Είναι ενδιαφέρον ότι ο αριθμός της παγκόσμιας κυκλοφορίας προϊόντων καφέ RTD (ready-to-drink)-που ήταν μια σταθερή κατηγορία ανάπτυξης κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2010-μειώθηκε κατά ένα 15% σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με τη Mintel GNDP, αντανακλώντας μια ακόμη τάση την εποχή της πανδημίας. Συνολικά, η έκθεση καταδεικνύει ότι η βιωσιμότητα και η ηθική θα συνεχίσουν να είναι σημαντικά εργαλεία ανταγωνισμού ανάμεσα στις εταιρείες καφέ που επιχειρούν να προσελκύσουν νεότερο κοινό.  «Ο COVID-19 έχει κάνει τους καταναλωτές πιο ευαίσθητους σε θέματα ανισοτήτων. Οι περισσότεροι παραγωγοί πληρώνονται ελάχιστα παρά τα τεράστια κέρδη του κλάδου του καφέ» δήλωσε ο Forsyth. «Τα brands θα πρέπει να βοηθήσουν τους αγρότες να ενημερωθούν για την υπερθέρμανση του πλανήτη, για να αποφύγουν την απώλεια της προσφοράς και των μέσων διαβίωσής τους. Οι εταιρείες, ακολούθως, θα πρέπει να βάζουν τις βιώσιμες αξίες και δράσεις τους στο επίκεντρο του μηνύματος που εκπέμπει το brand τους ».