5 τρόποι για να αυξήσετε το κέρδος ενός coffee shop

5 τρόποι για να αυξήσετε το κέρδος ενός coffee shop

Έξυπνες συμβουλές για να κάνετε το μαγαζί σας πιο αποδοτικό και κερδοφόρο. 

 

Ναι, μπορεί το “Μικτό Κέρδος” συχνά να είναι υψηλό, ωστόσο το “Καθαρό Κέρδος” (το ποσό που απομένει μετά την πληρωμή ενοικίου, προσωπικού, πρώτων υλών κλπ) είναι συχνά αρκετά μικρότερο. Προκειμένου η προσπάθειά σας να αξίζει τον κόπο, πρέπει πραγματικά να λάβετε υπόψη συγκεκριμένα σημεία – κλειδιά. Διαβάστε παρακάτω 5 βασικές αρχές που πρέπει να τηρείτε ευλαβικά, εάν θέλετε να δείτε τα κέρδη της επιχείρησής σας να αυξάνονται.

 

Εντρυφήστε στους αριθμούς

Θα πρέπει να εξοικειωθείτε με τη λίστα κερδών και ζημιών (γνωστή ως λίστα κατάσταση εισοδήματος). Τρεις είναι οι παράμετροι που επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα του καθαρού κέρδους σας: κόστος αγαθών, ενοικίαση και μισθοί. Αυτά είναι τα 3 μεγαλύτερα έξοδα σε κάθε coffee shop. Μετρώντας αυτά μηνιαίως, γνωρίζετε πού βρίσκονται οι ευκαιρίες για αλλαγές. Δείτε εάν τα ποσοστά που καταλαμβάνουν τα έξοδα αυτά επί των κερδών σας συμβαδίζουν με τον μέσο όρο των βέλτιστων πρακτικών που ισχύει για όλα τα καταστήματα.

 

Ξεκινήστε με την αύξηση των πωλήσεων

Πολλοί επαγγελματίες ξεκινούν κάνοντας το αντίθετο, μειώνουν το κόστος: ελαττώνουν τις ώρες εργασίας, προσλαμβάνουν νεότερο προσωπικό, αγοράζουν φθηνότερα υλικά. Τα αποτελέσματα είναι θετικά πρόσκαιρα όμως, καθώς στη συνέχεια οι πωλήσεις αρχίζουν να πέφτουν καθώς η εξυπηρέτηση γίνεται πιο αργή και η ποιότητα των προϊόντων φθίνει. Για να έχετε μια επιτυχημένη, βιώσιμη επιχείρηση πρέπει να βρείτε έναν τρόπο ανάπτυξης με την πάροδο του χρόνου. Το κόστος θα αυξάνεται πάντα, αλλά η εστίαση στις αυξανόμενες πωλήσεις συμβάλλει στη μείωση του ποσοστού του σταθερού κόστους (όπως το ενοίκιο). Παράλληλα παρέχει και τη δυναμική που απαιτείται για να ξεκινήσει ο έλεγχος του μεταβλητού κόστους (όπως οι μισθοί).

Τι κάνουμε όμως εάν οι πωλήσεις δεν αυξάνονται; Σε αυτό το σημείο, οι περισσότεροι θα μεταπηδήσουν σε ιδέες μάρκετινγκ -social media, εκπτώσεις, προγράμματα συνδρομής. Όλα αυτά μπορούν να βοηθήσουν, ωστόσο αυτό που βασικά θα φέρει κέρδη στο καφέ σας είναι να παρέχετε ένα σταθερά καλό καφέ, φαγητό, εξυπηρέτηση – και μια υπέροχη ατμόσφαιρα. Είναι πραγματικά πολύτιμο να λαμβάνετε κάποια ειλικρινή και μερικές φορές επώδυνη ανατροφοδότηση από άλλους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και επαγγελματίες του κλάδου που βρίσκονται εκτός της επιχείρησής σας.

 

Βελτιώστε την αποτελεσματικότητα

Κανείς δεν απολαμβάνει μια αναποτελεσματική εξυπηρέτηση. Ας υποθέσουμε ότι κανονικά έχετε δύο άτομα ανά βάρδια. Εάν οι πωλήσεις αυξηθούν κατά 20%, τότε σκέφτεστε: ή να προσθέστε ένα άλλο άτομο στη βάρδια, ο μισθός του οποίου όμως θα μειώσει οποιοδήποτε τυχόν επιπλέον κέρδος ή να διατηρείτε τα δύο άτομα – η εξυπηρέτηση όμως δεν είναι άριστη και οι πωλήσεις αρχίζουν να πέφτουν. Ο έξυπνος τρόπος είναι να επικεντρωθείτε στην αποδοτικότητα, να κάνετε δηλαδή την ομάδα σας πιο παραγωγική χωρίς να σπαταλήσετε επιπλέον χρόνο και κόπο. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να ελέγξετε το κόστος και να αυξήσετε τις πωλήσεις ταυτόχρονα.

Ακολουθούν μερικοί πρακτικοί τρόποι για να το κάνετε αυτό:

-Απλοποιήστε το μενού σας. Όσο περισσότερα προιόντα και συστατικά έχετε, τόσο περισσότερο χρόνο καταναλώνετε στο σέρβις

-Βελτιώστε τη ροή εργασίας σας. Τακτοποιήστε τον εξοπλισμό, τους πάγκους και τα έπιπλα

-Αυτοματοποιήστε επαναλαμβανόμενες διαδικασίες – αυτόματοι μύλοι, ρομπότ αποστράγγισης, ατμοποιητές γάλακτος και συστήματα καρτών χωρίς επαφή είναι μόνο μερικά παραδείγματα.

-Ρυθμίστε το σύστημα ταμειακών μηχανών σας (POS) για να στέλνετε τις αποδείξεις απευθείας εκεί που χρειάζονται (κουζίνα, καφέ μπαρ, κλπ) και να παραμένετε εστιασμένοι στους πελάτες.

 

“Ξεσκονίστε” τον κατάλογό σας και κάνετε συγκρίσεις

Το «μείγμα» προϊόντων που παρέχετε δεν είναι ομοιόμορφο. Το πρώτο βήμα είναι να ανακαλύψατε τι τελικά πουλάει. Σκεφτείτε το μενού σας σαν μια ποδοσφαιρική ομάδα. Εάν ένα προϊόν δεν αποδίδει, ήρθε η ώρα να το βάλετε στον πάγκο και να φέρετε νέα, φρέσκα. Αυτά τα προϊόντα χαμηλών πωλήσεων και χαμηλού περιθωρίου κέρδους μειώνουν το συνολικό κέρδος του καφέ σας.

 

Αυξήστε την δυναμικότητα του καταστήματός σας

Μόλις οι πωλήσεις αυξάνονται και η αποδοτικότητα βελτιώνεται, υπάρχει μια καλή πιθανότητα να έχετε την ευκαιρία να αυξήσετε την δυναμικότητα της επιχείρησής σας.

Μερικοί συγκεκριμένοι τρόποι για να το κάνετε αυτό:

-Επιταχύνετε τους χρόνους εξυπηρέτησης. Ταχύτερη εξυπηρέτηση σημαίνει ότι οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν πιο συχνά.

-Εάν το κατάστημά σας γεμίζει κατά τις ώρες αιχμής, αυξήστε τη χωρητικότητα προσθέτοντας τραπέζια ή αναδιαμορφώνοντας τη διάταξή του.

Προσφέρετε κίνητρα στους πελάτες να επισκέπτονται το coffee shop σε ήσυχες περιόδους και ώρες