To πλαστικό στο χέρι χάνει έδαφος…
0 comments
Το άνοιγμα της εστίασης σηματοδοτεί αλλαγές στις συνήθειες του καταναλωτικού κοινού.
Έντονες πιέσεις δέχεται ο κλάδος του καφέ “on-the-go” σε πλαστικό ή χάρτινο κύπελλο. Ο λόγος έγκειται στο ότι με το άνοιγμα της εστίασης, ο μεγαλύτερος τζίρος “μετατοπίζεται” πλέον εντός των καταστημάτων εστίασης που πλέον λειτουργούν κανονικά. Ως εκ τούτου ο καφές στο γυάλινο ποτήρι φαίνεται πως θα αντικαταστήσει το take-away ως “αντιστάθμσμα” των απωλειών που προκαλεί η πανδημία. Εξάλλου οι πρώτες εικόνες με το άνοιγμα των καταστημάτων δεν θύμιζαν σε τίποτε τις εποχές lockdown. Σε όλη τη χώρα, πεζόδρομοι, πεζοδρόμια, αυλές, ταράτσες και εξωτερικοί χώροι καταστημάτων γέμισαν τραπεζοκαθίσματα και πολλοί ήταν αυτοί που εκμεταλλεύτηκαν την καλοκαιρία των τελευταίων ημερών για να απολαύσουν τον καφέ ή το πρωινό του μαζί με την ολιγομελή παρέα τους, καθώς οι περιορισμοί δεν επιτρέπουν, μεταξύ άλλων, τις πολυμελείς κοινωνικές συναναστροφές.
Όσον αφορά τα κανάλια οικιακής χρήσης, προς το παρόν δεν διαφαίνονται ακόμη αλλαγές, πτώση ή άνοδος του τζίρου καθώς θεωρείται πολύ μικρό το χρονικό διάστημα που έχει περάσει από το άνοιγμα, έτσι ώστε να βγουν ασφαλή συμπεράσματα. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας πάντως, ορισμένες επιχειρήσεις κατάφεραν μέσω των νέων καναλιών πωλήσεων να περιορίσουν τις ζημίες ή ακόμη και να αυξήσουν τους τζίρους τους. Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα «από τις 700.000 επιχειρήσεις που υπέβαλαν αίτηση 250.000 είχαν αύξηση τζίρου το 2021 και 148.000 δεν είχαν τον ελάχιστο τζίρο αναφοράς ενώ στην εστίαση 8.000 επιχειρήσεις άνοιξαν το 2020».