Specialty Coffee: Ήρθε για να μείνει. Προκλήσεις και προσδοκίες για το 2021

Specialty Coffee: Ήρθε για να μείνει. Προκλήσεις και προσδοκίες για το 2021

Ενδιαφέροντα στοιχεία προκύπτουν από τον Οδηγό Συναλλαγών Καφέ Specialty 2020 που συντάχθηκε από την αρμόδια ερευνητική  ομάδα του Παν. Emory με τη συνδρομή δεκάδων brands παγκοσμίως που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, σχετικά με την τιμολόγηση του πράσινου καφέ την αγορά.

 

Συνολικά, ο Οδηγός κατέδειξε μια πτώση στις μέσες free on board τιμές (FOB) από 2,75 $ ανά λίβρα το έτος 2018/19 σε 2,60 $ το 2019/20. Η πτώση αποδόθηκε στην μετατόπιση της αγοράς από τους υψηλής ποιότητας «φανταχτερούς» καφέδες σε πιο specialty καφέδες, υψηλότερου όγκου και χαμηλότερης βαθμολογίας.

 

 

Ο Οδηγός 2020 συνοψίζει δεδομένα από περίπου 51.000 συμβόλαια αγοράς πράσινου καφέ, όπως υποβλήθηκαν από μια ομάδα 81 εταιρειών – εθελοντών που παρείχαν τα δεδομένα τους, μεταξύ άλλων roasters, εισαγωγέων, εξαγωγικών συνεταιρισμών και παραγωγών.

 

Με επίκεντρο τον specialty καφέ, τα συμβόλαια αντανακλούν συλλογικά την πώληση πάνω από 1 δισ. λιβρών καφέ, με τιμή FOB άνω των 2,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ. Όσοι δραστηριοποιούνται στον τομέα του specialty καφέ πιστεύουν ότι η εξαιρετική ποιότητα οδηγεί αναγκαστικά σε αυξημένες τιμές.

 

Οι συντάκτες του Οδηγού, θέτουν στο πλαίσιο αυτό ένα άλλο ζήτημα, αυτό της επιβίωσης των παραγωγών. “Μια παγκόσμια αγορά που επιτρέπει σε μεμονωμενα άτομα και παραγωγούς να αγοράζουν πράσινο καφέ και μετά να τον μεταπωλούν ως ξεχωριστό, υψηλής αξίας και ποιότητας προϊόν, δεν εξασφαλίζει την επιβίωση των παραγωγών καθώς δεν αμείβονται επαρκώς. Πολλές φορές οι αμοιβές τους δεν επαρκούν για να καλύψουν τα έξοδα παραγωγής, πόσο μάλλον τις περαιτέρω επενδύσεις που θα εξασφαλίσουν το μέλλον και τη βιωσιμότητά τους” αναφέρει η έκθεση.

 

Ο Οδηγός συντάχθηκε σε μια δύσκολη περίοδο, κατά τη διάρκεια της έξαρσης της πανδημίας. Παρά την κρίση, οι συντάκτες υποστηρίζουν ότι η αγορά specialty καφέ έχει παρόν και μέλλον, καθώς επέδειξε αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα σε όλα τα επίπεδα, στην ποιότητα, στον όγκο των αγορών κ.ο.κ. 

 

Τέλος η αισιοδοξία αυτή, σύμφωνα με τους συντάκτες έγκειται και στο γεγονός ότι παρά την κρίση,η τιμολόγηση γενικά παρέμεινε σταθερή.

 

Μπορείτε να διαβάσετε τον Οδηγό εδώ