Ι. Ιωσηφίδης στο coffeemag: Όλες οι εξελίξεις στον χώρο του καφέ, το συγκριτικό πλεονέκτημα της ΚΑFEA TERRA

Ι. Ιωσηφίδης στο coffeemag: Όλες οι εξελίξεις στον χώρο του καφέ, το συγκριτικό πλεονέκτημα της ΚΑFEA TERRA

Με ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική, η KΑFEA TERRA Food and Drinks S.A συνεχίζει απρόσκοπτα τη λειτουργία της ακόμα και εν μέσω πανδημίας, κερδίζοντας το στοίχημα της ανάπτυξης

 

Διανύουμε ομολογουμένως μια δύσκολη εποχή. Ο αντίκτυπος της πανδημίας είναι εμφανής σε όλα τα επίπεδα – στην κοινωνία, την οικονομία, στο επιχειρείν κ.ο.κ. Μέσα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, η KAFEA TERRA ηγέτιδα εταιρεία στην ελληνική αγορά καφέ, συνεχίζει την απρόσκοπτη λειτουργία της, θέτοντας υψηλούς στόχους για την ερχόμενη δεκαετία. Εισάγει, παράγει και διαθέτει προϊόντα υψηλής ποιότητας με τον illy και τον Dimello ναυαρχίδες μάρκες στο portfolio της.

 

Στην πολύ πρόσφατη δημοσίευση, 1η Έκθεση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, η KAFEA TERRA ανακοίνωσε κύκλο εργασιών €72.908.508, 5.200 σημεία Ηο.re.ca, Retail & Office, 96% Κάλυψη της Ελληνικής Επικράτειας μέσω του δικτύου διανομής, μεγάλες επενδύσεις αναβάθμισης του εργοστασίου της, επένδυση σε νέες κτηριακές εγκαταστάσεις για το υποκατάστημα της Θεσσαλονίκης. Η εταιρεία απασχολεί 174 εργαζομένους και μόνο το 2019 προέβη σε 35 προσλήψεις.

 

Για τις εξελίξεις στον κόσμο του καφέ, εν μέσω πανδημίας, τις ευέλικτες μορφές που εισήγαγε στο λειτουργικό της μοντέλο, για το όραμα και τους στόχους αλλά και την είσοδο της εταιρείας στο specialty μίλησε στο coffeemag.gr o κ. Ιορδάνης Ιωσηφίδης, General Manager της KΑFEA TERRA.

 

Όπως είπε, “είναι μία μεταβαλλόμενη αγορά με μεγάλες ελαστικότητες που ενσωματώνει όλα τα κανάλια πώλησης, με αποτέλεσμα να μπορεί να ανακάμπτει σε πρωτοφανή φαινόμενα όπως αυτό της πανδημίας”.

 

στη Μυρτώ Τσάβαλου

 

-Αναμφισβήτητα φέτος ήταν μία δύσκολη χρονιά για όλους τους κλάδους της οικονομίας. Η εξάπλωση της πανδημίας, τα μαζικά lockdowns, o περιορισμός των μεταφορών/μετακινήσεων έθεσαν προσκόμματα και επηρέασαν αρνητικά όλες τις προσπάθειες προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης.Ποιος ήταν ο αντίκτυπος στον κλάδο του καφέ;

 

Ο κλάδος του καφέ ξεχωρίζει για τη δυναμική και την ανθεκτικότητά του. Είναι μία μεταβαλλόμενη αγορά με μεγάλες ελαστικότητες που ενσωματώνει όλα τα κανάλια πώλησης, με αποτέλεσμα να μπορεί να ανακάμπτει σε πρωτοφανή φαινόμενα όπως αυτό της πανδημίας. Ο καφές αποτελεί το δημοφιλέστερο και πιο αγαπητό ρόφημα. Είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ημέρας μας, δίνει στις μικρές στιγμές μας, μεγάλη διάσταση. Το κοινό του, συνεχώς αυξάνεται και εκπαιδεύεται, αποκτώντας περισσότερες γνώσεις σχετικά με την προέλευση, την επεξεργασία και τις μεθόδους παρασκευής.

 

Το 2ο Lockdown αναμφισβήτητα επηρέασε αρνητικά τον κλάδο της εστίασης, ωστόσο τα café βρέθηκαν καλύτερα προετοιμασμένα να ανταπεξέλθουν, εντάσσοντας υπηρεσίες coffee on the go, delivery και πώληση συσκευασιών λιανικής. Στη χώρα μας ο καιρός είναι σύμμαχος της κατανάλωσης έξω, καθώς τις ηλιόλουστες μέρες η ζήτηση για coffee on the go αυξάνεται εκθετικά. Παρόλα αυτά, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο κανάλι Ho.re.ca έχουν απωλέσει σημαντικό μέρος των εσόδων τους, που προέρχονται κυρίως από τις μειωμένες πωλήσεις φαγητού και ποτού και σίγουρα θα πρέπει να ενισχυθούν οικονομικά τους επόμενους μήνες από τον Κρατικό μηχανισμό, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα τους.

 

–Πόσο επηρέασε τα κανάλια της αγοράς όπου δραστηριοποιήστε (ΗΟRECA, retail, e- commerce και οffice) η νέα κατάσταση;

 

Τα κανάλια που βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση την περίοδο αυτή είναι το Retail και το E- Commerce. Στο λιανεμπόριο σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Nielsen τα προϊόντα καφέ είχαν ανάπτυξη άνω του 30% για το τρέχον έτος. Το e-commerce εμφανίζει εξίσου μεγάλη άνθηση. Στο κανάλι Ho.re.ca υπήρξαν διακυμάνσεις ανάλογα με την χρονική περίοδο αλλά και την περιοχή. Σίγουρα, τα σημεία που στηρίζονται στον τουρισμό έχουν πληγεί περισσότερο. Επίσης, περιοχές όπου αντιμετώπισαν καταστροφικά φυσικά φαινόμενα όπως η Καρδίτσα, Σάμος, Σητεία, η Κεφαλονιά κ.α. αντιμετωπίζουν ακόμα σημαντικές δυσκολίες. Το κανάλι office παρουσίασε πτωτική τάση εξαιτίας της αναγκαστικής εφαρμογής τηλεργασίας μεταφέροντας το μερίδιο του στη λιανική και στα café με υπηρεσίες delivery. Η εκτίμηση μας είναι ότι θα ανακάμψει σημαντικά μετά την εισαγωγή του εμβολίου για την αντιμετώπιση του covid και τη σταδιακή αποκλιμάκωση των μέτρων.

 

–Λόγω covid-19 ένα νέο μοντέλο εργασίας εφαρμόστηκε στην πλειονότητα των επιχειρήσεων (τηλεργασία, εξ αποστάσεως συναλλαγές, κ.ο.κ.). Η δική σας εργασιακή κανονικότητα αλλά και εν γένει η εφοδιαστική αλυσίδα γνώρισαν αντίστοιχες αλλαγές; Ποιον ρόλο διαδραμάτισε η τεχνολογία;

 

Στην KAFEA TERRA φροντίζουμε να διατηρούμε ένα ισχυρό επιχειρηματικό μοντέλο που να εξασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία μας και την ετοιμότητά μας κάθε στιγμή ακόμα και σε έκτακτα γεγονότα. Η εργασιακή μας κανονικότητα διαφοροποιήθηκε και εμπλουτίστηκε με νέες διαδικασίες καθώς, από την πρώτη κιόλας στιγμή εμφάνισης του covid, λάβαμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας όπως: εφαρμογή τηλεργασίας,καθημερινή απολύμανση των εγκαταστάσεων και των προϊόντων που παραλαμβάνουμε, επικοινωνία με όλους τους προμηθευτές και εξασφάλιση επάρκειας πρώτης ύλης και έτοιμου προϊόντος, ενίσχυση των πωλήσεων και των διαδικασιών e-commerce, ενημέρωση και εκπαίδευση των εργαζομένων στις νέες συνθήκες, κ.α.

 

 

Σε γενικές γραμμές, η υπεύθυνη επιχειρηματική λειτουργία, η προσεκτική επιλογή προμηθευτών και οι συνεχείς επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες προσδίδουν στην Εταιρεία μας σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα σε αυτό το πρωτόγνωρο περιβάλλον.

 

Ειδικότερα, μέσα από τη συνεργασία μας με την illycaffé μας δίνεται η δυνατότητα να αντιπροσωπεύουμε ένα από τα πιο αναγνωρισμένα brands καφέ διεθνώς και ταυτόχρονα διασφαλίζουμε την αδιάληπτη προσφορά των προϊόντων στην αγορά. Παρόλο που η Ιταλία αντιμετώπισε τα σημαντικότερα προβλήματα από τις χώρες στην Ευρώπη, το εργοστάσιο της illycaffé στην Τεργέστη λειτουργεί κανονικά, ακολουθώντας φυσικά όλα τα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας τόσο στην παραγωγή, την τυποποίηση και τη συσκευασία των προϊόντων όσο και κατά την εξαγωγή τους προς τη διεθνή αγορά.

 

Επιπλέον, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι μέσα από τις επενδύσεις που πραγματοποιήσαμε τα δέκα τελευταία έτη σε νέες τεχνολογίες, υποδομές και εκπαίδευση καταφέραμε:

 

• η παραγωγική μας διαδικασία να είναι αυτοματοποιημένη, σε μονάδα αυστηρών προδιαγραφών, με άρτιο, τεχνολογίας αιχμής εξοπλισμό,
• να χρησιμοποιούμε αποτελεσματικά εργαλεία software και να έχουμε επάρκεια σε hardware για την στήριξη των υπόλοιπων λειτουργιών, γεγονός που μας επιτρέπει εφαρμογή τηλεργασίας άνω του 70%, άψογη επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων και των τμημάτων και αποτελεσματικότητα των υπολοίπων λειτουργιών,
• απρόσκοπτη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας και δεύτερο κέντρο διανομής και διάθεσης των προϊόντων.

 

-Ξεκινώντας πριν από πολλά χρόνια τη δημιουργία του brand Dimello και την ακόλουθη πρότυπη μονάδα στην Παιανία, είχατε φανταστεί την αποδοχή και την μεγάλη επιτυχία που θα γνώριζε; Σε ποιο σημείο βρίσκεται σήμερα; Eίστε επίσημος εισαγωγέας του καφέ illy. Ποια είναι τα πλάνα της εταιρείας για το 2021, υπάρχουν νέα σχέδια ή νέα προϊόντα που αφορούν και την Ελλάδα;

 

Ο Dimello ξεκίνησε από μία ομάδα με λίγα άτομα, που είχαν βαθιά γνώση και εμπειρία στον τομέα του καφέ με στόχο τη δημιουργία εκλεπτυσμένων και καλά ισορροπημένων καφέδων που θα μπορούν να απολαμβάνουν όλοι και παντού. Σήμερα ο καφές Dimello παράγεται σε μια υπερσύγχρονη μονάδα επεξεργασίας καφέ με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, από άριστα εκπαιδευμένους coffee specialists, αυστηρά προσηλωμένους στη συνεχή ανάπτυξη της ποιότητάς του. Αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρισμένα brands στο κανάλι Ho.re.ca στην Ελλάδα με δυναμική πορεία ανάπτυξης στο εξωτερικό.

 

 

Το 2017 η μάρκα Dimello έκανε αισθητή την παρουσία της στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Έκτοτε, διευρύνει συνεχώς την προϊοντική σειρά, λανσάροντας νέα προϊόντα που εντάσσονται στις κατηγορίες espresso, φίλτρου και κάψουλας. Το αγοραστικό κοινό αγκάλιασε τον Dimello, τον μετέφερε σπίτι και τον αξιολόγησε ως σταθερά ποιοτικό καφέ.

 

Ο illy έχει ταυτιστεί στη συνείδηση των Ελλήνων καταναλωτών με την κουλτούρα και τη φιλοσοφία του espresso, όπως και με την απολαυστική εμπειρία κατά την κατανάλωσή του.

 

Η Kafea Terra εξελίχθηκε στον μεγαλύτερο αποκλειστικό διανομέα της illycaffé παγκοσμίως, εισάγοντας κάθε χρόνο τη μισή ποσότητα καφέ από όσους εξάγει η ιταλική εταιρεία σε ολόκληρη την Ευρώπη. Σήμερα ο illy κατέχει σημαντικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά, με διαφορετικές σειρές προϊόντων καφέ, που απευθύνονται σε επαγγελματίες μέσα από το κανάλι Ho.re.ca και Office αλλά και σε τελικούς καταναλωτές μέσα από το κανάλι Retail.

 

Το 2016 προχωρήσαμε στη δημιουργία του AREA 51 Artisan Coffee Roasters project και μέσα από μία ξεχωριστή μονάδα παραγωγής συστηθήκαμε στο κοινό των specialty coffees.

 

 

Στην Kafea Terra όλα τα χρόνια διαδρομής έχουμε ως πρωταρχικό στόχο να προσφέρουμε άριστης ποιότητας καφέ διεθνούς απήχησης και αναγνωρισιμότητας, σ’ ένα πλέγμα άριστων τεχνικών και after sales υπηρεσιών. Η φετινή χρονιά αποτελεί για όλους ένα μεγάλο στοίχημα. Συνεχίζουμε, πάντα με προσήλωση στις αξίες μας, να αξιολογούμε τις αλλαγές στο περιβάλλον της αγοράς και με καινοτόμες δράσεις να στηρίζουμε τον κλάδο μας, ώστε να δημιουργούμε αμοιβαία οφέλη με τους συνεργάτες – πελάτες μας. Ως εκ τούτου, όπως κάθε χρόνο έτσι και το 2021 σχεδιάσαμε το λανσάρισμα νέων κωδικών τόσο στο κανάλι Ho.re.ca. όσο και στο Retail.

 

–Πρόσφατα ανακοινώσατε τη συμμετοχή σας στη μεγάλη πρωτοβουλία για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων. Πείτε μας λίγα λόγια για την απόφαση αυτή.

 

Η Βιώσιμη Ανάπτυξη αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της κουλτούρας και της φιλοσοφίας μας. Στόχος μας είναι μεταξύ άλλων ο σχεδιασμός δράσεων για την προστασία του περιβάλλοντος και τη στήριξη της Κοινωνίας ευρύτερα.

Η σπατάλη τροφίμων είναι αδιαμφισβήτητα μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις της εποχής μας καθώς αποτελεί κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό πρόβλημα.

 

Θεωρούμε καθήκον μας να αναλαμβάνουμε κάθε δυνατή πρωτοβουλία για τον περιορισμό της. Οι συνέργειες με άλλους φορείς είναι απαραίτητες και ενισχύουν την αποτελεσματικότητα κάθε νέας ενέργειας. Πιστεύουμε στη συλλογική δύναμη και τη στηρίζουμε σε κάθε ευκαιρία. Έκτος από τη συμμετοχή μας στη «Συμμαχία» για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων, υιοθετούμε διαδικασίες διαχείρισης και ελέγχου των αποθεμάτων για την ελαχιστοποίηση των αδιάθετων προϊόντων και ταυτόχρονα πραγματοποιούμε δωρεές σε ΜΚΟ των κοντόληκτων προϊόντων μας.

 

 

–Ποιο είναι το όραμά σας για τη δράση και την επίτευξη των στόχων που έχει θέσει η KAFEA TERRA FOOD AND DRINKS;

 

Στην ΚAFEA TERRA είμαστε όλοι ευθυγραμμισμένοι στην εταιρική κουλτούρα και μοιραζόμαστε ένα κοινό όραμα: να αποτελούμε κορυφαίο Οργανισμό στην Ελληνική Βιομηχανία και Εμπορία καφέ με άριστης ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες διεθνούς απήχησης και αναγνωρισιμότητας. Να δημιουργούμε συνεχώς αμοιβαία οφέλη στους συνεργάτες μας και συναισθηματική αξία στους τελικούς καταναλωτές σ’ όλους τους τομείς δράσης μας, στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.

 

Καθημερινά εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση. Με αγάπη και επιμονή αναζητούμε και επεξεργαζόμαστε εκλεκτό πράσινο καφέ και με συνεχή ανάπτυξη γνώσης, τεχνογνωσίας και αισθητικής, προσφέρουμε σταθερά υψηλής ποιότητας καφέ ώστε να δημιουργούμε μοναδική γευστική εμπειρία σε όλους όσοι τον απολαμβάνουν κάθε στιγμή. Για τη νέα χρονιά επενδύουμε σημαντικά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας, στην επικοινωνία και στην εξωστρέφεια του Dimello με σκοπό τη δυναμική ανάπτυξη του σε νέες αγορές του εξωτερικού. Φυσικά εξαιτίας της πανδημίας και τον περιορισμό των ταξιδιών αντιμετωπίζουμε αντικειμενικές δυσκολίες, όμως είμαι αισιόδοξος ότι ακόμα και σε αυτό το ιδιαίτερο περιβάλλον που ζούμε, αν δείξουμε πειθαρχία και υπομονή, ένας νέος κόσμος θα αναδυθεί, πιο ήρεμος και καθαρός, με σεβασμό στη γη και στους πόρους της.